Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skovde
Som rubriken, jag körde på en en golf bakifrån idag med min fars V70.

Nån som vet hur det blir för min far nu, får han högre premie även fast det va jag som körde?
Och eftersom jag bara är 24, blir det en högre självrisk?

Jag skulle gå in på volvias hemsida och kolla, men mitt antivirus program varnar för massa konstigt så fort jag ska får upp volvias sida.

tacksam för svar,

mvh Robert
Användarvisningsbild
av Fraz
Beror lite på hur mycket din far har i sitt förflutna hos bolaget, kanske slipper han höjning. Men det blir ju en högre självrisk på dig.
Användarvisningsbild
av Funk
1. Är du under 24 så gäller ungdomssjälvrisk + 1000 på trafik samt +1000 på vagnskada. Så där klarar ni er...

2. Premien höjs garanterat för sin far, jag har aldrig hört talas om någon som klarat sig från det..

/Thomas
Användarvisningsbild
av skovde
Funk skrev:1. Är du under 24 så gäller ungdomssjälvrisk + 1000 på trafik samt +1000 på vagnskada. Så där klarar ni er...

2. Premien höjs garanterat för sin far, jag har aldrig hört talas om någon som klarat sig från det..

/Thomas
Ok tack för svaren!

Jag får väl ringa till volvia och erbjuda dem en vetekrans eller nått. :roll:
Min far har aldrig orsakat nån skada på de 36 åren han har haft körkort, och han alltid försäkrat sina bilar hos volvia.
Känns skit att man har förstört för honom...

Mvh Robert
Användarvisningsbild
av tracker
folksam har ingen premiehöjning (sänkning av bonusklass) vid första olyckan om man har 15 skadefria år
Användarvisningsbild
av uno83
Och även annars så brukar man väl bara åka ner en bonusnivå, så att det inte gör jättestor skillnad?
av DrEvilBoy
uno83 skrev:Och även annars så brukar man väl bara åka ner en bonusnivå, så att det inte gör jättestor skillnad?
Om jag inte minns fel så åker han ner en bonusnivå.... och efter ett år (skadefritt år) så är han tillbaka på full bonus igen. Nu vet jag inte var du bor men gissar på att det inte rör sig om så många hundralappar han förlorar under året pga nedsänkningen
Användarvisningsbild
av skovde
Brainded skrev:Hur dyra blev skadorna? kanske kan vara läge att pröjsa det själv om de inte är så stora även om de gott och väl överstiger självrisken?

mvh
Anders
Det gick inte gubben med på, det skulle fixas genom försäkringsbolaget så att det "blev rätt"...
Vet inte vad det skulle gå på riktigt, en 10 tusen kanske.

Mvh Robert

Uppdaterat till mjukvaruversion 3.7.0 och mär[…]

Larm går v70 -07

Hej,har en v70 2,5T -07 som larmet börjat g&a[…]

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]