Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mange_racing
Hej jag har en 745 a89a b230f som började hugga lite när man körde lungt jag hittade aldrig vad det var. men den har slutat att hugga men bensin förbrukningen har ökat nu drar den över 1 liter milen förut drog den 0,9. det konstiga är att jag inte får några felkoder. någon som tror sig veta vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av Lilja
Vet inte riktigt om det kan påverka huggandet men en rätt vanlig anledning till att bensinförbrukningen ökar plötsligt har jag hört ska kunna vara att en anslutning till tankarmaturen rostar och börjar läcka. Så det kan iallafall vara värt att kolla upp. Sen hade jag nog kollat över bränslefiltret med.
av mange_racing
kan dåligt soppa filter ge ökad bensin förbrukning?
Användarvisningsbild
av Lilja
mange_racing skrev:kan dåligt soppa filter ge ökad bensin förbrukning?
Inte filtret i sig men eftersom du har haft bränsleproblem och bilen har hackat som du sa är det värt att byta. Om motorn går hur bra som helst annars hade jag kollat över tankarmaturen iallafall.
av mange_racing
okej ska kolla och se om det ger något tack för tipset
av mange_racing
bytte bränslefilter och har kollat tankarmaturen inget gjorde någon skillnad .
Användarvisningsbild
av Mattsvart
Om du skulle testa accelerera kraftigt, hackar den då?
En kompis 945tic hackade när han öste på kraftigt och bränsleförbrukningen ökade avseevärt. Då bytte vi Lambda sonden och sen dess funkar bilen fint

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]