Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare.
Nu ska jag försöka förklara mitt problem på bästa sätt.
Bilen går dåligt ibland, Startar går lite småhackit, sen när man kör låter det precis som den går på 3 burkar dvs slö som få. Den smäller på gasavdrag och går allmänt orent, men såfort jag kopplar och varva till så går den upp i varv precis som vanligt.

Pressar jag 2:an ut brukar den (inte alltid) komma runt 4,5-5 tusen varv och gå bra, men så fort man slänger i 3:an går den dåligt igen.

Iband är det så dåligt att den tvärdör. Men startar alltid igen när man startar och går bra.

Tändstiften är inte bytta på länge det vet jag, men ville kolla här ifall ni visste nån klockrent fel direck.

En sak till, jag läste tråden om killen vars 940 som hade avklippt "varmluftsslang" till inuget, kom jag på att det här kan ha börjat nu när det blir lite kallare ute, har sportluftfilter. Och oftast går den bättre när den är helt uppvärmd
/David
Användarvisningsbild
av Mr EmCom
edit: Bilen är en 740 GLT 16v -88b
Och nej jag har inte kollat några felkoder. Förstår mig inte på den där lilla boxen.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]