NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoS40Norge
Hei.

Min Volvo S40 Momentum 1.6D 2008 facelift har kjørt nesten 400 mil, og har fungert meget bra! Men jeg har fått et problem og problemet er den originale alarmen. I det siste har den skrudd på av seg selv, uten at jeg har trykket på knappen på nøkkelen, eller sittet i bilen. Bilen har stått ute når det har skjedd og det har vært noen minusgrader ute. Det som har skjedd er at alarmen har utløst helt uten videre, den har tutet, og blinklysene blinker. Skrur seg ikke av før jeg starter bilen. Veldig irriterende, særlig når det skjer hjemme, eller på jobb. På infodisplayet kommer beskjeden "larm utlöst" når jeg setter meg i bilen. Er det software feil? Er alarmen overfølsom? Noen som har hatt samme tull?
av plamek
Jag har haft falsklarm två gånger på min bil. Det som har hänt:
Dörrarna var fastfrusna. Man provar att öppna en dörr men det går inte, när det blir varmare ute, eller att man ställer in bilen i garaget så tinar den och dörren poppar ut ett steg. Då går larmet. Har man dragit i dörrhandtaget en gång så måste man få upp dörren och stänga den med normal kraft, annars har man bara triggat en dörröppning som kommer förr eller senare... Vet inte om detta är problemet för dej, men det är de enda gångerna min bil har falsklarmat. Jäkla pinsamt är det.
Senast redigerad av 1 plamek, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoS40Norge
Ok, høres logisk ut, for min bil står i garasje. Men det har aldri skjedd der ute, og kun etter kanskje en time etter at bilen har vært kjørt! Men jeg vil kanskje ta en tur til Bilia etter jul, og se ha de sier.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Min förra bil en V50-05 gjorde likadant, larmade i tid och otid.
Började när bilen gått ca 120mil, volvo handlaren kopplade upp bilen och konstaterade att det var givarna (sensorer) i taket som falsklarmade, de bytte dessa på garantin sedan hände det aldrig mer.
Lycka till med din nya bil.

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]