Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde tidigare rally i volvo org cup, kom ihåg hur ofta man blev imponerad av hur bra och hållbara 240 bilarna var/är, lika så hur bra kvalite det var på volvo org delar tex bromsar koppling m,m,
hörde av en kompis som fortfarande åker VOC att dom har släppt fab på bromsklossar fritt eft som volvos klossar numera är tillverkade i Indien och är rena skräpet åtminstånde i rallyskogen.
så det verkar som att det går likabra att handla på biltema numera när man ska serva bruksbilen som så klart är en 240 =)
av Arne
Ska man döma efter limmningen på handbromsbackarna så är det också rena rama skiten.
av matzen10
Nu rör min lilla erfarenhet S60 men ändå... Spolarvätskepumpen är gjord i Kina och kartongen den ligger i är gjord i Spanien. Till råga på allt så står det FordMotorCompany över hela pumpen!! :evil: Så visst e man internationell på alla sätt o vis!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Lilja
matzen10 skrev:Nu rör min lilla erfarenhet S60 men ändå... Spolarvätskepumpen är gjord i Kina och kartongen den ligger i är gjord i Spanien. Till råga på allt så står det FordMotorCompany över hela pumpen!! :evil: Så visst e man internationell på alla sätt o vis!

M V H
---> Matz
Jo men inte så konstigt. Volvo PV är allt annat än ett svenskt företag numer :lol:

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]