Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av silentbob
Har en volvo 740 88 (B23F) som kylaren har pajat på. Skulle köpa en ny men måtten på den överenstämde inte med den som sitter i bilen.
Finns det flera olika kylare som orginal eller kan det kanske va en icke orginal som sitter i min bil.

Den i bilen har måtten 550x430x50mm.
Har bla kollat på biltemas och den är 450x420x32mm och kollade på en på skroten som hadde 500x420x45mm.

Blir lite snurrig av alla mått fram och tillbaka. Någon som vet/har måtten till kylaren till hands?

Vore grymt tacksam för hjälpen.

PS: Kanon forum för en volvo ägare!

/Fredrik
Användarvisningsbild
av lilleman
det finns olika bredd även som original.
men jag vet inte hur många bredder det finns :oops:
kanske någon annan har upplysning :) mvh/roger
av aw73
Kolla på Volvo.. När jag köpte kylare till min 745.a GLE -87 var den billigare på Volvo än på Mekonomen.
Användarvisningsbild
av 945lasse
silentbob skrev:Har en volvo 740 88 (B23F) som kylaren har pajat på. Skulle köpa en ny men måtten på den överenstämde inte med den som sitter i bilen.
Finns det flera olika kylare som orginal eller kan det kanske va en icke orginal som sitter i min bil.

Den i bilen har måtten 550x430x50mm.
Har bla kollat på biltemas och den är 450x420x32mm och kollade på en på skroten som hadde 500x420x45mm.

Blir lite snurrig av alla mått fram och tillbaka. Någon som vet/har måtten till kylaren till hands?

Vore grymt tacksam för hjälpen.

PS: Kanon forum för en volvo ägare!

/Fredrik
Hej,
Det finns 2 olika bredder!
/ Lasse
av silentbob
Tack för svaren grabbar. Får nog kolla med Volvo och se vad de säger.
Blir väl lite svårt att sätta dit en lite för smal en.

/Fredrik

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]