Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hafa
Backade in i en lyktstolpe i lite för hög hastighet, eftersom jag inte har kunskaper eller känner ngn som ränner på bilskrotar så blir det för dyrt att fixa. Eller dyrt och dyrt, på rejmes i norrköping trodde de iaf minst 5000 och jag köpte bilen för 11500 i somras så. Lika bra att lägga pengarna på en nyare bil, som ändå var planerat. Ngn som har kunskapen kan säkert fixa den för mkt mindre, det sa de till och med på verkstaden.. osjälviskt.

Info:

Blå 745:a
ca 27000 mil
årsmodell 88:a

Den går fortfarande superbra, nybesiktigad och godkänd, knappt någon rost och finns kvitton på över 90 000 kr, nyligen genomfört lite småfix så den var felfri tills idag (förutom temperaturmätaren).

Ngn som har en uppfattning om vad jag skulle kunna få för den? Inte vad ni själva skulle betala utan vad ni tror att man kan få för den på blocket?

Ska fixa bild snart.
Användarvisningsbild
av lingua
Väldigt svårt att svara på vi inte vet vad som har gått sönder?
Återkommer när du fått upp en bild.

Mvh Tompa
Användarvisningsbild
av lingua
ja du, kollat på bilderna och det är inget jag hade köpt.
Men för en kunnig plåtis så är det nog inget problem, gäller att få springan mellan kaross och baklucka jämn igen. Mycket fukt och vad kan komma in där som den ser ut nu.

Tror allt hänger på rätt köpare, men lägg ut den för kanske 6000-7000kr?

Köpte själv en 745 -90 med samma miltal som din förra måndagen för 8000kr
Dock ett hål i dämpen, men det är lätt fixat.
Men som sagt, lägg ut den med lite överpris så får nån mecksugen köpare pruta lite? så känner sig båda nöjda=)

Lycka till i alla fall.
Användarvisningsbild
av 745
Man får väl hoppas att du inte har lagt ut 90 000:- på bilen såsom du skrev!?
av hafa
lingua skrev:ja du, kollat på bilderna och det är inget jag hade köpt.
Men för en kunnig plåtis så är det nog inget problem, gäller att få springan mellan kaross och baklucka jämn igen. Mycket fukt och vad kan komma in där som den ser ut nu.

Tror allt hänger på rätt köpare, men lägg ut den för kanske 6000-7000kr?

Köpte själv en 745 -90 med samma miltal som din förra måndagen för 8000kr
Dock ett hål i dämpen, men det är lätt fixat.
Men som sagt, lägg ut den med lite överpris så får nån mecksugen köpare pruta lite? så känner sig båda nöjda=)

Lycka till i alla fall.
Oj jag trodde jag skulle få mellan 1000-2000 kr som svar så det vore jättebra om jag kunde sätta ut den för det priset.

Kom på att jag glömde nämna att bakluckan sitter lite snett så den är inte så lätt att öppna/stänga.

Tack för svaret!
av hafa
745 skrev:Man får väl hoppas att du inte har lagt ut 90 000:- på bilen såsom du skrev!?
Inte jag men någon av de tidigare ägarna har det, summan av alla kvitton är ca 95 000 kr.
Användarvisningsbild
av lingua
Som sagt, jag tror på att sätta ut den för 6000kr. ringer ingen får du succesivt sänka priset till nån nappar.
av ljungström
lingua skrev:Som sagt, jag tror på att sätta ut den för 6000kr. ringer ingen får du succesivt sänka priset till nån nappar.
6000 kr för en smälld 20 år gammal 745:a? Den där bilen är skrot - säljer man den i delar kanske man kan få ihop 6000 kr, men som den står så ska man nog vara glad om nån ger 2000-3000 kr.
Användarvisningsbild
av lingua
sålde min ( i och för sig GLT 16V ) för 5000kr avställd med rasad bakaxel + knackande motor.
Så allt går. Men du kanske har rätt, nog bättre att ställa av den och få tillbaka den
nyligen betalda skatten och släppa bilen för 3000? Den är trots allt nybesiktad. Då har du 5000 i alla fall :D

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]