Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av martinu
Hej,
Jag har en volvo 745 glt -90a som jag tror aldrig vevhusventilationen är rengjord på, inte på de senaste åren allifall. Hur ska man lättast gå till väga för att inte behöva demontera så mycke för att komme åt den? Kan bilen gå sämre om vevhusventilationen sitter igen?

mycket tacksam för svar! :D
Användarvisningsbild
av Maxwell
Du hittar oljefällan under insuget, en liten svart plastsak med ett antal svarta slangar anslutna. Rengör slangarna och det filter
som finns där. Jag bilen kan gå dåligt med täppt vevhusventilation och den kan också förstöra packboxar och packningar då det
bildas ett övertryck när filtret är igensatt.

//Maxwell
av martinu
Maxwell skrev:Du hittar oljefällan under insuget, en liten svart plastsak med ett antal svarta slangar anslutna. Rengör slangarna och det filter
som finns där. Jag bilen kan gå dåligt med täppt vevhusventilation och den kan också förstöra packboxar och packningar då det
bildas ett övertryck när filtret är igensatt.

//Maxwell
Okej, jo jag vet vart det sitter, men hur kommer jag lättast åt det? måste jag ta bort insuget eller?

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]