Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Håller på strular lite med fjäderbyte bak på min 855. Har skrivit om detta i en annan tråd. Har fortfarande inte fått loss fjädern från nedre fästet.(bulten som håller fast fjädern i nedrkant snurrar med när vrider på muttern). Har idag beställt nya delar på bilia, dock en veckas lev.tid!!! Sedan är det väl vinkelslipen som gäller.

Nåväl, en annan fråga. Någon som har bytt främre länkarmsbussning i bak. Det är den bussningen som är instucken i själva bakaxeln och sitter framför bakhjhulet. Har ett litet knakande ljud från höger bak ibland, känns som den bussningen är lite glapp. Kostar 1200 kr någonting på Mekonomen.

Tips någon
av *pettson*
Mackansglt skrev:Håller på strular lite med fjäderbyte bak på min 855. Har skrivit om detta i en annan tråd. Har fortfarande inte fått loss fjädern från nedre fästet.(bulten som håller fast fjädern i nedrkant snurrar med när vrider på muttern). Har idag beställt nya delar på bilia, dock en veckas lev.tid!!! Sedan är det väl vinkelslipen som gäller.

Nåväl, en annan fråga. Någon som har bytt främre länkarmsbussning i bak. Det är den bussningen som är instucken i själva bakaxeln och sitter framför bakhjhulet. Har ett litet knakande ljud från höger bak ibland, känns som den bussningen är lite glapp. Kostar 1200 kr någonting på Mekonomen.

Tips någon
ja ska du byta den bussningen kan du likväl beställa pressverktyget på volvo med. För att just kunna byta denna.. Kostar 600kronor nåt..

Den som löser livslängdsproblemet med Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]