Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Goldbeach
Jag undrar vad ni har för erfarenheter av vård, rengöring och underhåll av ljust skinn. Det finns lite trådar om detta, men det finns nog ett behov av en samlingstråd kring ljust helskinn med de produkter som finns nu.

Jag har det ljusa ventilerade skinnet i min S80 -08:a. Vilka produkter för rengöring och underhåll har ni erfarenheter av, och hur bra är dom? Finns det några tester på nätet?

Själv har jag haft min bil i 4 dagar och börjar redan skönja märken från (otvättade) jeans. Inte så oväntat förstås, men jag vill hitta det bästa sättet att hålla inredningen fin.
av Addekarlsson
http://www.pingens.se/forum/viewtopic.php?t=4

Den guiden lärde jag mig, och gillar resultatet som blir av föreslagna produkter.
Har dock omarbetat arbetsmomenten lite, så dom passar mig bättre. Men följer man guiden, så står man som en vinnare sen.

Mvh/ Adde
av jbl
Volvos sats är mycket bra för att underhålla klädseln. Vår och höst rengöring samt balsamering.
av Sevak
Vad kostar den. Finns den hos min volvo åf. Jag har köpt en ny s80-07. Går der unvidka sprickorna man får på sidorna av sätena.
av Addekarlsson
Sist jag köpte volvos sats, som för övrigt är mycket bra den med, så kostade den ca 400 kr.
Därför gick jag över till AutoSmarts produkter istället, för man får mycket mer för pengarna.

Volvos sats för skinnvård säljs hos alla som säljer volvos reservdelar.

Kontinuerlig skötsel/underhåll av skinn brukar resultera i att sprickor ej uppstår. Det spricker, för skinnet torkar.
Eller så är det fuskskinn, och då hjälper inget, vad du än gör.

Mvh/ Adde
av Sevak
Vart finns autosmarts sats att köpa.
av Addekarlsson
Jag köper det jag behöver på Clas Ohlson.

Går ju även beställa genom pingens, som jag länkade till, om man läser vad som står, inte bara tittar på bilderna. :wink:

Annars är det ju bara fråga på första bästa bilvårdsfirma, om dom kan ta hem åt dig. Är dom lite service minded, så fixar dom det.
Är dom inte service minded, så kan dom leta andra kunder oxå.

Mvh/ Adde
av Steff 99
Goldbeach
Själv har jag haft min bil i 4 dagar och börjar redan skönja märken från (otvättade) jeans. Inte så oväntat förstås, men jag vill hitta det bästa sättet att hålla inredningen fin.

Det värsta som kan hända ett ljust skinn är torrfällning av jeans.
Se till att kontakta en bra rekond firma som kan lägga på ett skydd liknande ett fett som gör att det blir lätta att ta bort blåfärgningen.
Annars så kan du få problem med att färgen sitter kvar.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Jag har testat Lahegas "Leather Car kit" och är mycket nöjd. Det innehåller ett skinnrengöringsmedel, en kräm att lägga på samt en liten flaska med rengöring för vinylen + svamp och putsdukar.

Väldigt lättarbetat och resultatet blev kanon.

Har iof inte testat detta på jeansfläckar men den smuts som var försvann.
Användarvisningsbild
av ehedman
För övrigt är det LeatherCare http://www.leathercare.se/produkter.htm som gör volvos lädervårdspaket. De har en del andra intressanta grejor för att hantera mindre repor och skador på läder.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]