Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Som topik lyder så ska jag byta bensin filter på min volvo 965a 1995a, nu när jag kommer ta bort det gammla filtret, kommer det spruta ut bensin då hella tiden tills jag monterar det nya filtret,eller ska man kläma åt någon slang,eller stopar bensin pumparna att det kommer fram någon bensin, har inte lust med att töma hella bensin tanken.
Användarvisningsbild
av andreas88
nej du kan vara lugn du kommer inte att tömma hela tanken när du lossar slangarna men det kommer rinna en del, när du plockar loss slangarna ska vara två slangar en som kommer från tanken och en som kommer från filtret mot motorn den slangen som kommer från tanken kan du klämma ihop med en klämtång så rinner ingen bensin ut, den andra slangen mot motorn ska det inte rinna ur mycket bensin förutom det som finns kvar i systemet, på min 740 rinner ingen bensin ur den slangen och jag klämmer åt den från tanken så är det lugnt..

Lycka till
av per740
Se till att ha en ny kopparpackning till filtret och rengjorda ytor och dra åt utav bara h-e, annars kommer det att sippra bensin då det är bra tryck på ledningen

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]