Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bonovox
Hej.

Har fått ett erbjudande att byta min Audi A6 2.8 Quattro -98 mot en S80 2.9L -00a.

Det jag undrar över då är att hur är bensinförbrukningen jämför med min audi? kan tro att det än ungefär samma då jag har 2.8 och fyrhjulsdrift.

Jag har även haft en 99 och 00ans 2.4L och dem bilarna hade jag problem med gashusspjället som inte var en billig historia, då är frågan brukar det vara problem på 2.9L också?

De sa att det inte var farthållare på den men jag har inte hittat en annan s80 utan, däremot så hinns det inte radioknappar på ratten, de kanske har blanda ihop det.

Kom med mer saker som man ska titta efter på dessa bilar.
Användarvisningsbild
av Fraz
Bonovox skrev:Hej.

Har fått ett erbjudande att byta min Audi A6 2.8 Quattro -98 mot en S80 2.9L -00a.

Det jag undrar över då är att hur är bensinförbrukningen jämför med min audi? kan tro att det än ungefär samma då jag har 2.8 och fyrhjulsdrift.

Jag har även haft en 99 och 00ans 2.4L och dem bilarna hade jag problem med gashusspjället som inte var en billig historia, då är frågan brukar det vara problem på 2.9L också?

De sa att det inte var farthållare på den men jag har inte hittat en annan s80 utan, däremot så hinns det inte radioknappar på ratten, de kanske har blanda ihop det.

Kom med mer saker som man ska titta efter på dessa bilar.
FEL FORUMS DEL!
Du är inne på S80n och V70II
Skriv i S60 V70n S80 istället.
Mvh Fraz

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]