Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av durukan
Hej allihopa.
Har precis byt bil till en v70 -06 170hk Momentun. Hade en s60 -02 innan.
Försäljaren upplyste att det var servicedags på bilen, men jag tyckte att det kvittade sig efter som min s60 som jag gjorde inbytes med också skulle servas. Men hur f--n skulle jag veta att 6000mila serciven på en s70 -06:a kostar HELA 5250:- hos bilia haganorra och 4955:- hos brabil uppl-väsby. Hur sjukt kan det vara? självklart frågade jag var det är som kostar så mycket. Du blir svaret:Haaa, T-stiften ska ju bytas... Vad i hela världen kan 5st t-stift kosta. Jag vet att 3000mila servicen kostar cirkus 3100:- Även det mycket. Med tanken på att det bara är i princip oliabyte samt oljafilt. Måste ha kvar nybilsgarantin. Ca 7månader kvar.
Undrar om det finns andra märkesverks. som är lite billigare. Samt om det är någon ide att serva själv eller hitte en billigare verksta. Byebye till nybilsgarantin alltså?. . :(

Behöver verkligen era hjälp och tips..

MVH Durukan
av NCR
Vad skall man säga? Jo, det är dyrt. Jo, det kostar pengar att ha en fin bil, japp, det kommer även att kosta dig att tanka, försäkra den, byta torkarblad och vägskatt.

Jag tycker nog att det är ganska normala priser för bilservice vid det miltalet, vet inte vad du har haft för fordon innan men t.o.m. min hoj kostar runt 3-4000:- att serva vissa miltal. Du kan ju ringa runt till 10 olika aukt firmor och kanske spara en tusing i bästa fall, men då kostar det säkert 800:- minst i bensin att ta sig dit och hem. Betala eller gör det själv och förlora garantin, så enkelt är det tyvärr.
av tega
Det måste ju inte vara en biliaverkstad kravet är att verkstan ska kunna din bil och det finns många verkstäder som kan volvo.Ps enligt min mening är dom flesta bilia verkstäder bestående av enbart klåpare i alla fall i göteborgs området.
av Kena
NCR skrev:Vad skall man säga? Jo, det är dyrt. Jo, det kostar pengar att ha en fin bil, japp, det kommer även att kosta dig att tanka, försäkra den, byta torkarblad och vägskatt.

Jag tycker nog att det är ganska normala priser för bilservice vid det miltalet, vet inte vad du har haft för fordon innan men t.o.m. min hoj kostar runt 3-4000:- att serva vissa miltal. Du kan ju ringa runt till 10 olika aukt firmor och kanske spara en tusing i bästa fall, men då kostar det säkert 800:- minst i bensin att ta sig dit och hem. Betala eller gör det själv och förlora garantin, så enkelt är det tyvärr.
Tror jag ska börja med bilservice och endast service, felsökning och grejjbyten kan någon annan göra. Byta tändstift, olja och luftfilter= min grej.
Användarvisningsbild
av greeeken
JAg håller med att det är ett rån
Det kostar att ha en fin bil?
Vilket bullshit.
Kolla på BMW tex som har billigare service.
Volvo tar mer än vad dom borde.
Dom tar överpriser på allt.
Vadå tändstift ska bytas.
På nätet hittar du 5 st för under 100 lappen o dom är bra mkt bättre än volvos så kallade orginal.

Annars kan du kolla på Solna Bilteknik nästa ggg. Tror dom tar 3500 för 6000 mils servicen.
Kolla även på Upplands motor i Märsta.
Dom är oxå ganska billiga.
av durukan
greeeken skrev: Annars kan du kolla på Solna Bilteknik nästa ggg. Tror dom tar 3500 för 6000 mils servicen.
Ska höra med dom. Tack för tipset :arrow: :)
av NCR
....[Phpbb sket sig här)
Senast redigerad av 1 NCR, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
greeeken skrev:JAg håller med att det är ett rån
Det kostar att ha en fin bil?
Vilket bullshit.
Kolla på BMW tex som har billigare service.
Volvo tar mer än vad dom borde.
Dom tar överpriser på allt.
Vadå tändstift ska bytas.
På nätet hittar du 5 st för under 100 lappen o dom är bra mkt bättre än volvos så kallade orginal.

Annars kan du kolla på Solna Bilteknik nästa ggg. Tror dom tar 3500 för 6000 mils servicen.
BMW kanske inte världens bästa exempel eftersom de har FRI service upp till 8000 mil eller 3 år har jag för mig, efter det kostar det minst sagt skjortan.
Senast redigerad av 2 NCR, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av camaro69
Enligt tidigare trådar har Allmänna Reklamationsnämnden haft några ärenden gällande en viss rekommenderad verkstad.

Kör sökfunktionen på aktuell verkstad.
av Psyko
greeeken skrev: Vadå tändstift ska bytas.
Det om något är väl bullshit ...........
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]