NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nscho
Någon mindre begåvad stal främre regskylten på min S40 häromdagen. Den var tydligen bara fastskruvad med något träskruvliknande (?), så de ryckte bort hela hållaren. Jag försökte sätta dit en ny hållare idag, men jag vill ha en mutter på insidan så att det inte händer igen, och det verkar vara helt omöjligt att komma åt.

Måste man ta bort hela stötfångaren för det här, eller går det att komma åt från något håll ändå? Eller har någon ett bra tips för att se till att den sitter ordentligt i alla fall?
Användarvisningsbild
av #27
Du kan montera med expandermutter som finns på biltema art.nr 19-174, hittar ingen bild men finns på http://www.biltema.se
Användarvisningsbild
av rojpan
du kan alltid nita fast den då måste man borra ut den för att få bort niten de är va jag skulle göra iaf 6.5nit är den hållbaraste enligt mig.
Enkelt, snyggt, snabbt och billigt!
Biltemas dubbelhäftande tejp (svart med gröns skyddsplast). har haft det på alla mina bilar och det sitter som satan om du tar fyra långa längsgående remsor.
JohanC30 skrev:
mikebike skrev:PL400
:D
Sitter lika hårt om man tar rejält med bra dubbelhäftande tejp. jag skulle lacka om en stötfångare och fick såga loss tejpen med fiskelina, var helt omöjligt att få bort skylten annars om man inte vill få med hela lacken under.
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]