- tis 13 nov 2007, 09:31
#148687
Min 460 är mycket trögväxlad. Har sökt en del på forumet för att få reda på vad det beror på. På ett ställe stod det följande:
"Först och främst är det slitna bussningar på stången mellan spaken och lådan som gör att den blir trögväxlad. Kostar inte många kronor och är lätt att byta. " Jag undrar om någon vet vad detta är för delar och vad de kostar. Gärna tips på hur man byter dem också.
Det stod även i inlägget att "Castrols syntetiska växellådsolja" skulle vara bra. Jag bytte till Volvos egna växellådsolja för ett år sedan, men det hjälpte inte mycket. Är mycket tacksam för tips om detta.
"Först och främst är det slitna bussningar på stången mellan spaken och lådan som gör att den blir trögväxlad. Kostar inte många kronor och är lätt att byta. " Jag undrar om någon vet vad detta är för delar och vad de kostar. Gärna tips på hur man byter dem också.
Det stod även i inlägget att "Castrols syntetiska växellådsolja" skulle vara bra. Jag bytte till Volvos egna växellådsolja för ett år sedan, men det hjälpte inte mycket. Är mycket tacksam för tips om detta.
460 GL -94 2.0i metallicblå.
). Tror bussningarna kostade runt 40 kr så det är ju väl värt ett byte. Man kan märka om dom är dåliga genom att spaken känns lite sladdrig och "lealös", och växlarna blir svåra att få i.
- By Volvo001