Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av steffoh
har en 745 tic -86,, började med att laddtrycket sjönk 0.3 bar för två dagar sedan.. sedan igår märkte jag när jag skulle åka iväg att den hade läckt olja, gjorde en motortvätt men lyckades inte hitta läckaget under :( och idag så märkte jag att det ryker vitt när man har gasat på hårt och sedan växlar.. även att glykolen har försvunnit helt..och att det luktar avgaser ur behållaren. kan det vara något annat fel?
Användarvisningsbild
av Lilja
Låter nog ganska säkert som toppackningen har gått ja. Men inte speciellt svårt att byta på en 740 så varför se sorgsen ut :lol:
av fanatic82
Ta en heldag så kan du göra bytet i lugn och ro utan stress och kanske lära dig något nytt på kuppen ;)
Tänk på att dra toppen i rätt moment.. kanske be någon kunnig polare att vaka lite om du vill skruva själv?
av steffoh
nu är packningen bytt ,, men glykolen försvinner fortfarande.. har kollat alla slangar dom är täta! blir så matt! vad är felet?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Är laddtrycket som det ska nu?
Ryker bilen fortfarande vitt?
Luktar det fortfarande avgaser ur behållaren?
Många frågor. :lol:
av steffoh
laddtrycket är som det ska, och den ryker lite vitt efter gaspådrag men knappt så det märks.. och ur behållaren luktar det typ som en blandning mellan glykol bensin och avgaser..
av Hemulen
Hej. När topplockspackningen går sönder så är det bäst att lämna in topplocket för planslipning, för att vara på den säkra sidan. Har du tur kanske det finns någon mindre verkstad på din ort som gör sådana jobb för ca 300kr.
av nisse100
de kan vara så tråkigt att de är turbon som är trasig
Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]