Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nep
I morse körde ca 5 minuter med en totalt fastfrusen bakrutetorkare (och torkaren på :oops: ). När väl isen hade smält så fungerade inte torkaren längre.

Har jag bränt motorn nu?
Användarvisningsbild
av Loner
Förhoppningsvis inte, har du kollat säkringen?

/L
av nep
Nope, det hände på väg till jobbet så jag har inte haft tid att kolla. Ska kolla säkringen på lunchen.
Användarvisningsbild
av Loner
intresseklubben vill veta årsmodell, kom ju en ny torkarmotor 2003w10 som sägs vara bättre, faan trot!

Så har du höger eller vänsterliggande parkeringsläge på torkaren?

vänster <2003>

/L
av nep
Konstaterade med stor besvikelse att säkringen var hel. Jag hörde också hur ett relä slog till när jag försökta starta torkaren. Antog då att motorn var trasig och att jag därmed inte kunde sabba något mer genom att försöka föra ner armen till startpositionen (den stod nästan rakt upp). Tog tag i armen och drog lite och då startade motorn. Nu fungerar den som vanligt.

Nu känner jag mig som värsta bilmecken. Kanske skulle testa att sparka lite på däcken också:-)

Om intresseklubben fortfarande är intresserad så har jag en V70 2.5T AWD MY-04:-)
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]