- tis 06 jul 2004, 11:57
#754
Tja! Jag har en Volvo 740 GLT 16 Valve 88 och det börjar närma sig kamremsbyte på den nu.
Ja åkte till Volvo och skulle köpa delar, då avrådde dem mig helt till att göra jobbet själv och rekommenderade att man skulle lämna in den i stället, för att byta själv skulle vara ett rent jävla helvete.
Priset med delar och jobbet skulle kosta 10 000 kr, kan det verkligen vara riktigt? för ett kamremsbyte?????
På 8 ventilarna skulle det va betydligt lättare?
Kan det verkligen skilja så mycket i pris och jobb på en 8 ventilare och en 16 ventilare???? Tacksam för svar // Joakim
Ja åkte till Volvo och skulle köpa delar, då avrådde dem mig helt till att göra jobbet själv och rekommenderade att man skulle lämna in den i stället, för att byta själv skulle vara ett rent jävla helvete.
Priset med delar och jobbet skulle kosta 10 000 kr, kan det verkligen vara riktigt? för ett kamremsbyte?????
På 8 ventilarna skulle det va betydligt lättare?
Kan det verkligen skilja så mycket i pris och jobb på en 8 ventilare och en 16 ventilare???? Tacksam för svar // Joakim