Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av violins
Min vänstra högtalare fram i min Volvo s60 -01 bråkar lite med mig :S
Den fungerar och det kommer ljud
Men ljudet är skitlågt, säkert inte ens en tiondel så högt som de övriga högtalarna..

Så nu undrar jag vad som kan ha hänt :S
Är det glapp bara kanske? Eller e högtalarn helt enkelt skrot? Kabelfel, elfel? IDK :( Om någon har någon fundering om vad problemet kan vara så berätta gärna :)
av Krezz
Hallå!

Hänger på denna tråden då även jag har samma problem med min 850 -93

Har fått min SC-805 på plats och även fått tag i en "kabelstump" så att jag fått ljud i bilen men den vänstra dörrhögtalaren har en mycket lägre ljudnivå än övriga högtalare. Slår man till på dörrsidan så låter det lite högre några ögonblick men då med mycket dålig kvalitet. Det ser ut (låter som) om det skulle vara nåt glapp i högtalarn alternativt nåt fel på kablaget från stereon till högtalarn, eller är det nån som har nån annan teori?

Sen är frågan om det är ett stort ingrepp att byta högtalarna i dörrarna (fram och bak) på en 850, demontage av hela dörrsidorna?

Samma fråga gäller instrumentbrädan måste man plocka isär "hela bilen" för att komma åt att montera högtalare där?

Tacksam för alla tips och instruktioner som jag kan få.

MVH Krezz
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
kan ju testa å se om d ev e högtalaren ? kan ju ha tur att ba va dä :P annars e d väl glapp i kontakterna som ansluter på högtalaren. annars får du följa kabeln fram till stereon å se så d inte e brott i den.
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]