Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Min V70n 2,4T med aut har gått ca 24000 mil, i perfekt skick och inga fel.
Det är bytt olja+filter var 1000:e mil aut är spolad ett par gånger och växlar som den ska. Men nu är jag sugen på att köpa PPC från BSR det blir ju visserligen bara 250hk men tror NI att bilen håller eller ska jag strunta i det. Jag vill bara ha lite säkrare omkörnings möjligheter inte köra som en biltjuv :lol: VAD TROR NI???
Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av wissel
Hej, jag skulle inte under några som helst omständigheter trimma min bil om den rullat 24000 mil klanderfritt och dokumenterat servad som du säger. Aldrig röra en häst som springer gäller i högsta grad här. Det är min synpunkt, gå ut o köp en hyfsad Navigator eller nå´t annat kul att ha i bilen istället.....utan ingrepp i din Pärla. :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag tror den håller utan problem om du inte börjar köra som en biltjuv :lol:
Om man aldrig provar lär man sig inget nytt heller :wink: :wink:
av rickardrules
Hade en S60 2.4T innan och kan säga att det är som natt å dag med/utan PPC! Blir såå mycket roligare att köra med dem extra hästarna/vridmomentet!
av Magren
Håller låddan för det ökande vridmomentet?
Användarvisningsbild
av greeeken
wissel skrev:Hej, jag skulle inte under några som helst omständigheter trimma min bil om den rullat 24000 mil klanderfritt och dokumenterat servad som du säger. Aldrig röra en häst som springer gäller i högsta grad här. Det är min synpunkt, gå ut o köp en hyfsad Navigator eller nå´t annat kul att ha i bilen istället.....utan ingrepp i din Pärla. :wink: :wink:
Då får du förklara varför inte?

Om bilen är så bra som trådskaparen säger så ska bilen hålla för trimmning.
för han lär sköta om den lika bra iallafall
av cme
Klart att du ska ha PPC. Du får ju en annan bil. Mycket prestanda för pengarna. 40% ökat vrid. Jag kommer alltid ha PPC så länge det finns.

cme
av Psyko
Risken för tidig förslitning ökar ju markant på en bil som varit otrimmad
i 24000 mil. Ska du trimma får du räkna med att ett Turbo byte kan komma då ett trimm oftast ändrar turbotrycket markant, inte säkert att din turbo pallar det. Jag skulle INTE gjort det men det är ju din plånbok .........
av cme
Turbon kan rasa ändå. Beroende på underhåll och annat så kan man aldrig veta säkert. Att byta turbon är ingen jätterej i sig heller. Det avgörande för livslängedn är hur elak man är mot sin maskin.

cme
av Murén
Psyko skrev:Risken för tidig förslitning ökar ju markant på en bil som varit otrimmad
i 24000 mil. Ska du trimma får du räkna med att ett Turbo byte kan komma då ett trimm oftast ändrar turbotrycket markant, inte säkert att din turbo pallar det. Jag skulle INTE gjort det men det är ju din plånbok .........
chipade firmabilen efter 34000 mil.
nu har den gått 45000 mil fortfarande med orginalturbo.
vet inte om det har så stor skillnad att det visserligen är en diesel samt att den väger knappt 3500 kilo och att det inte är en volvo?

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]

Vparts hade så nu har jag köpt av dom. […]

Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]