V70BiFuel03 skrev:
Krya på dig Brainded !
Tack så mycket! Sambon ställde in min laptop i sovrummet imorse innan hon gick så idag har jag den ståendes på magen och kan sysselsätta mig med någonting annat än tv'n. Ledbrutenheten och febertoppar som fortfarande är på en bit över 40grader gör att jag inte tar mig upp och sätter mig vid datorn särskilt enkelt. Så då är det tur att jag har trådlöst internet och ett eminent forum att fördriva tid på ;)
V70BiFuel03 skrev:Då var det gjort, när jag kom dit så visade det sig att de startkablar som fanns på plats var sönder.....så, åkte bort till Jula i Sisjön & köpte deras startkablar för 149kr..... Vilken skillnad! Så ska startkablar se ut, gjorda i koppar (både kablarna i sig & själva käftarna). Käftarna är tillräckligt stora för att kunna greppa ordentligt. De har oxå en säkring....vad den nu är bra för.
De där 3 skruvarna jag undrade över var naturligtvis jord & användes till detta.
nedan en bild på V70n som hjälper en Civic & på de föredömliga startkablarna

Tack igen Brainded!
PS. Verkar som jag fått samma skit som dig..... ont i halsen, feber, hosta & allmänt snörvlig :(
Skönt att det löste sig!
Det där kallar jag startkablar! :shock: Hur långa är dom? Ser ut som något jag måste inhandla nästa gång jag passerar ett julavaruhus.
Jag gissar på att säkringen är till för att utlösa om du kopplar kablarna fel för att undvika kortis i batteriet / bilens elsystem.
Är faktiskt inte med på vilka skruvar du menar men jorden kan du ju i princip ta vart som helst, blocket fungerar även om min personliga favorit är bulten till övre fjäderbensfästet.
Jag hoppas verkligen att du inte åkt på samma som mig utan att det går över snarast för det här är verkligen inte roligt! Krya på dig :!:
Ps. Använder du biltemas flatblades eller har du bytt torkararmar? Ds.
mvh
Anders