Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Lången
Jag blir galen på min SC-805!! Den tar bara emot brända skivor när den själv vill, och det är nästan aldrig :x Om jag ska få igång en bränd skiva så måste jag köra en "vanlig" skiva före några minuter för att sen byta till en bränd, då brukar den ta emot den. Kör man inte den vanliga skivan innan så spottar den bara tillbaka skivan till mig och gör mig galen :cry: Skivorna är av märket TDK och är hyffsat bra. Jag har prova olika bränntider utan resultat. Nån som har nått tips och trix man kan ta till eller är det bara att gilla läget att man har en tjurig spelare :evil:
av Lången
Ingen som har nått tips?
Användarvisningsbild
av Cimmen
En tanke bara... Kör med en rengörnings CD och kolla om det hjälper. Brända skivor är inte lika tydliga att läsa ut som massproduserade. Så om det är mycket skit på laserpickupen så kanske den behöver "värma" upp sig med en vanlig skiva innan den tar en bränd så testa att köra med en rengörning,,, kostar knappt nåt och skadar ju inte...
av Lången
Bra ide...tror till och med att jag har en sån rengörnings skiva liggandes.
Användarvisningsbild
av Tag_H
Testa och bränn en skiva SAKTA 16 x eller nåt jaja det tar lite längre tid,
men ju saktare du kör brännarn ju djupare tydligare blir spåren i skivan.
av Lången
Jag har provat det oxå...funkar inte :-(
Användarvisningsbild
av Bosa
Testa med ett annat märke på skivorna så att det inte är så enkelt att din spelare inte vill umgås med TDK.

Testat med att bränna skivorna i en annan brännare?
av Lången
Nu har jag kört rengörningskivan typ 100 ggr i den, och det vart faktiskt bättre. Men inte riktigt bra, ska testa en annan brännare och skivor så får vi se vad som händer.
av bobokung
låter kanske skit konstigt, men jag har fått det att funka ibland. När den inte vill ta en bränd skiva så gnider jag den mot byxorna eller jackan, så att det blir små små repor på skivan och efter det brukar det funka. testa det :)
Byte inre styrled

Hej, Samlar mod att byta en glappande styrled, l&[…]

Går det att ta bort gastanken och byta till […]

Bakaxelutväxling V70II

Aha! visst ja..den... :-D

V50 1.6 2010 diesel - startar inte

Hej! Jag har en V50 1.6 diesel från 2010 so[…]