Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 9070
Hej

Nyligen köpt en v70 2.5t 03/04 automat. Kollade i bagaget idag och vid reservhjulet hittade jag en kontakt som ej var ansluten. Gråfärgad med antingen 11 eller 13 stifthål. Någon som har en aning om vad detta är?

Tacksam för ett svar
[/img]

Glöm ej uppge bilmodell i rubriken nästa gång /Grammse
Användarvisningsbild
av black
kanske till dragkroken? alltså eluttag vid dragkroken
av olson
Japp, till kroken är det.
av 9070
Till dragkroken? Vadå, är det färdigdraget? Har ingen dragkrok! Men om jag skaffar en, är denna kontakt till nytta då alltså menar ni?

Är det fler som sett den i sin bil?

Tack för snabbt svar iaf
av olson
Japp, Skruva fast kroken, plugga in och dra !
Användarvisningsbild
av cycler
Typ....

busenkelt.... jag gjorde det själv..... du behöver en extra person (ta av kofångaren ) samt två rejäla hylssatser och en momentnyckel.

två pallbockar självklart..... klossa bilen fram och hissa upp baken på bockar så kommer du åt. (Bilen i en vinkel)

Ta en dremmel till att såga ut urtaget i kofångaren.

/C
Användarvisningsbild
av Brainy
olson skrev:Japp, Skruva fast kroken, plugga in och dra !
Kräver självfallet att du köper en orginal kabelsats men då är det så enkelt ja.

mvh
Anders
av Stefan62
Hmmm...

Stämmer verkligen detta? Lämnade in bilen för montering av dragkrok på Bilia Haga Norra.

Kontakten vid reservhjulet är inte använd!
Användarvisningsbild
av Brainy
Stefan62 skrev:Hmmm...

Stämmer verkligen detta? Lämnade in bilen för montering av dragkrok på Bilia Haga Norra.

Kontakten vid reservhjulet är inte använd!
Det stämmer ja, Hur har dom kopplat in sig då? kan ju hända att du har någon annan kontakt där med...

mvh
Anders
av Marbas
Jag har drag på min (V70N MY04) och där är två kontakter vid reservhjulet, en som är använd (till draget) och en lite mindre som inte används... Är det denna månne?

Nu har jag kört 100 mil, inklusive en 60 mils[…]

Hej! Instrument (inte ovanligt jag vet) är d&[…]

Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]