Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fappel
Jag undrar om någon vet vad det kan vara för fel på en 740 90 b230f som hackar när den är kall. Jag har bytt lambdasond och luftmassemätare, nya volvo original. Jag har bytt fördelarlock och stift volvo original. Jag har provat med en ny databox.?? Någon som har en hum.
Användarvisningsbild
av igelkottar
Vad får du för felkoder?
av fappel
Jag får inga felkoder, jag fick 144 lastsignal och luftmassemätare felkod. Men de försvann när jag bytte dem, men hacket finns kvar.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
fappel skrev:Jag får inga felkoder, jag fick 144 lastsignal och luftmassemätare felkod. Men de försvann när jag bytte dem, men hacket finns kvar.
Att byta luftmassemätare så man clerar den koden är jag med på...
Men, vad bytte du för att fixa koden 1-4-4 (lastsignal)?

PS! Har du kollat tempgivaren (den med flata stift)?
Kan även vara bränslefiltret som börjar bli tjockt...
av fappel
Jag menar att jag bytte lambdasond, 144 avhjälpte luftmassemätarbytet, ska kolla tempgivare och bränslefilter.
av fappel
För kännedom så är hacket borta. Jag hade köpt en orginal luftmassemätare på volvo, som visade sig vara defekt, när jag lånade en av en kompis gick den som en klocka. Så man kan inte lita till 100% på originaldelar från Rejmes :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av Pliind
hackade den när den var kall oavsett eller hackade den när det var svin kallt ute? min hackar när det är runt -10 ute.. då måste han stå på tomgång ett tag innan man kan köra med den ens.. men annars om det är -1 så startar han å går som en klocka.

Upptäckte i veckan att RTTI,n verkar ha hoppa[…]

Batterifråga?

Då jag inte vet hur insidan är konstrue[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]