Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
Har nu köpt min v70 2,4t från 99:e.

Tänkte nu byta avgassystem till en twinpipe. Då är frågann vilket märke och vilken tum ska man ha för bästa effekt.
Hade tänkt ända från turbon sen sportkat.

Fråga 1: Är 3" bättre än 2,5"?

Fråga 2: Vilket märke ska man ha? JT,Ferrita eller Simons?

tacksam för svar!!

MVH Mille
av *pettson*
mille08 skrev:Har nu köpt min v70 2,4t från 99:e.

Tänkte nu byta avgassystem till en twinpipe. Då är frågann vilket märke och vilken tum ska man ha för bästa effekt.
Hade tänkt ända från turbon sen sportkat.

Fråga 1: Är 3" bättre än 2,5"?

Fråga 2: Vilket märke ska man ha? JT,Ferrita eller Simons?

tacksam för svar!!

MVH Mille
1= om du kör otrimmat eller möjligen chip o filter så välj 2,5" om det är effekten du ska åt.. är det ljudet så använd 3".. däremot är det inte fel med 3" dp även vid vanligt chip eftersom dom flödar som dom ostbågar dom är.. Större dp ger en kallare turbo helt enkelt..
2= Det din plånbok säger.. Effektmässigt skiljer det så lite mellan dom att det inte går att avgöra..
av mille08
vad är orginal tum på bilen?
av *pettson*
mille08 skrev:vad är orginal tum på bilen?
runt 2 1/4"
Användarvisningsbild
av Shadows
Svar 1: 3" larmer mera end 2½". Er du klar til det?

Svar 2. JT er ussel kvalitet. Ferrita passer perfekt (rustfrit :D ) Simons känner jag inta.

Jag har haft både JT og nu Ferrita på min bil.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har simons 2,5" twinpipe på min V70. ljudnivån är helt okej. Lite pyssel att få till det så båda slutrören är i samma nivå annars var det mycket god passform.Utom att någon(jag) :oops: hade monterat en dragkrok ivägen men det gick ju lösa med svetts och lite fantasi :wink:
Jag är inte ute efter effekt utan det mulliga ljudet och att det är asläckert :D med twinpipe

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]