Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av black
jag har RTI i min S80 (2001) alltså den cd baserade, senaste kartuppdatering gjordes 2006 om jag inte har helt fel, och då är det i stort sätt samma länder som från början (1999) som är med,

Benelux
Central Europe
France, Germany, Italy, Scandinavia, Spain & Portugal, UK & Ireland

men till den DVD baserade RTI:n som s80 fick 2002, så har man lagt till flera andra länder, tex
Channel Islands, Croatia, Czech Republic, Greece, Hungary, Isle of Man, Liechtenstein osv osv

är det någon som vet om de här länderna kommer även till den cd baserade RTI:n???
ringde till Volvo igår men de visste inte så mycket..... finns det nån annan man kan ringa till å fråga? jag ska ju ner till Croatien nästa sommar så det vore inte fel ha Croatiens karta......
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av black
tar upp en gammal tråd igen.. kan hända att nån har lite ny info..... när gjordes den senaste uppdateringen till gammla RTI:n (den cd baserade)? kommer skivorna uppdateras i forsättningen eller är det kört för oss som har den äldre RTI:n??? nån som vet?
av Dustin
Jag var inne och snackade med volvo förra veckan och dom hade nya kartor även för oss med CD-RTI, kostar 2200 har jag för mig.

Själv har jag -05:ans kartor i min, hade gärna haft -08 men det känns som lite för mycket pengar... Några tips på vart man kan hitta nyare kartor för billigare pengar?
Användarvisningsbild
av vetten
Sök på RTI på exempelvis div. "skumma" sidor :-O) så finner du nog vad du söker, sen får ditt samvete avgöra resten ??:-/
Senast redigerad av 2 vetten, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av volvo D5
vetten skrev:Sök på RTI på exempelvis http://bla,bla/ eller http://ho,ho.org/ så finner du nog vad du söker, sen får ditt samvete avgöra resten ??:-/
Ja men låt oss nu på ett "teortiskt sätt" säga att någon skulle ladda hem RTI kartor via länkarna , hur göra man för att bränna ut en skiva som fungerar?? Ska man bränna i Nero eller hur gör man.... teortiskt sätt alltså :wink:
Senast redigerad av 1 volvo D5, redigerad totalt 0 gånger.
av matzen10
volvo D5 skrev:
vetten skrev:Sök på RTI på exempelvis *** eller *** så finner du nog vad du söker, sen får ditt samvete avgöra resten ??:-/
Ja men låt oss nu på ett "teortiskt sätt" säga att någon skulle ladda hem RTI kartor via länkarna , hur göra man för att bränna ut en skiva som fungerar?? Ska man bränna i Nero eller hur gör man.... teortiskt sätt alltså :wink:
Av gammal (o)vana brukar vi inte tipsa om det på forumet; för att det inte ska kunna missuppfattas. Sajten e stor och välrenommerad så det gäller att hålla lite på etiken.
Vad som sker i privata meddelanden, medlemmar emellan, är dock upp till var och en ;-)

M V H
---> Matzen10
Senast redigerad av 1 matzen10, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av vetten
vetten skrev:Sök på RTI på exempelvis div. "skumma" sidor :-O) så finner du nog vad du söker, sen får ditt samvete avgöra resten ??:-/
:mrgreen:Ändrad till Ingen spec. sida, hoppas det duger ?:-/

Ska inte upprepas :oops: Webmaster/Moderator du kanske kan "rätta till" det felande som kommit med i citaten här ovanför :-)-)
Användarvisningsbild
av volvo D5
vetten skrev:
vetten skrev:Sök på RTI på exempelvis div. "skumma" sidor :-O) så finner du nog vad du söker, sen får ditt samvete avgöra resten ??:-/
:mrgreen:Ändrad till Ingen spec. sida, hoppas det duger ?:-/

Ska inte upprepas :oops: Webmaster/Moderator du kanske kan "rätta till" det felande som kommit med i citaten här ovanför :-)-)
Jag har ändrat själv :oops:
Användarvisningsbild
av black
Dustin skrev:Jag var inne och snackade med volvo förra veckan och dom hade nya kartor även för oss med CD-RTI, kostar 2200 har jag för mig.

Själv har jag -05:ans kartor i min, hade gärna haft -08 men det känns som lite för mycket pengar... Några tips på vart man kan hitta nyare kartor för billigare pengar?
finns "östeuropa" på cd eller bara på dvd?
vilka länder ingår i det nya paketet?

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS

Min har som tur 360. Jag trodde att om bilen har[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka gå[…]

Xc60 Recharge uppgradering

De uppdaterade modellerna har 350hk (T6) eller 455[…]