- ons 17 okt 2007, 22:05
Hej,
Jag skulle uppskatta era synpunkter.
Jag har just hämtat ut min nyinköpta S80 2005 från en Ditecbehandling.
Den har en "Crystal green Metallic" färg.
Lacken var helt OK för sina två år dvs obetydliga men skönjbara mikrorepor typ aura runt en reflekterad lampa i lacken.
När jag fick tillbaka den var den iofs blankare med med samma mängd mikrorepor men nu under en blankt skinn av Ditec.
I broschyren för Ditec- behandlingen står att läsa att "den poleras för att få optimal glans och för att ta bort eventuella ytliga repor".
Jag anser efter egen erfarenhet att det inte är alltför svårt om än tidsödande att polera upp en sådan här yta betydligt bättre.
Vad tror ni? Hade jag för höga förväntningar?
Bör jag skaffa en "second opinion" hos någon annan Ditec- behandlare?
I så fal vem (i stockholm). Det bör vara någon erkänd toppanläggning i så fall.
Går det göra ett backjobb på en nygjord Ditec- behandling, dvs polera upp den igen plus ny glansbehandling?
Jag skulle uppskatta era synpunkter.
Jag har just hämtat ut min nyinköpta S80 2005 från en Ditecbehandling.
Den har en "Crystal green Metallic" färg.
Lacken var helt OK för sina två år dvs obetydliga men skönjbara mikrorepor typ aura runt en reflekterad lampa i lacken.
När jag fick tillbaka den var den iofs blankare med med samma mängd mikrorepor men nu under en blankt skinn av Ditec.
I broschyren för Ditec- behandlingen står att läsa att "den poleras för att få optimal glans och för att ta bort eventuella ytliga repor".
Jag anser efter egen erfarenhet att det inte är alltför svårt om än tidsödande att polera upp en sådan här yta betydligt bättre.
Vad tror ni? Hade jag för höga förväntningar?
Bör jag skaffa en "second opinion" hos någon annan Ditec- behandlare?
I så fal vem (i stockholm). Det bör vara någon erkänd toppanläggning i så fall.
Går det göra ett backjobb på en nygjord Ditec- behandling, dvs polera upp den igen plus ny glansbehandling?
Med Vänlig Hälsning
Erland H
S80 Bi-Fuel 05
Erland H
S80 Bi-Fuel 05