Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrharakiri
Försökte byta till vinterdäck på min V70 -01 men hylsan till låsbulten glider så jag får inte av däcken. Hittar inte koden så att jag kan beställa en ny hylsa från volvo. Tycker det verkar märkligt att inte volvo verkar kunna plocka fram vilken hylsa som levererats till min bil! Någon som vet om den inforamtionen finns hos volvo?? Låste i tidigare trådar att man kan slå en 12-kants hylsa över låsbulten, nån som vet exakt vilken hylsa man ska använda?
Användarvisningsbild
av #27
Du har pm..
av T-Röd
#27 skrev:Du har pm..

svara gärna här.... för jag vill också veta :roll:
Användarvisningsbild
av K5054
En viss tröst kan vara att om du väl kan få fram numret så kommer
hylsan på två dagar från Tyskland. Sände en email under helgen och fick den i dag i brevlådan. :D
av mrharakiri
K5054 skrev:En viss tröst kan vara att om du väl kan få fram numret så kommer
hylsan på två dagar från Tyskland. Sände en email under helgen och fick den i dag i brevlådan. :D
Tyvärr så har jag inget nummer och volvo har inget register av nyckelkodel till hjulbultarna.
av T-Röd
mrharakiri skrev:
K5054 skrev:En viss tröst kan vara att om du väl kan få fram numret så kommer
Tyvärr så har jag inget nummer och volvo har inget register av nyckelkodel till hjulbultarna.
samma som jag då....
Användarvisningsbild
av Ericsson
Var inne på min volvo-verkstad idag där dom knäckte låsbultarna medelst specialhylsor och tunga verktyg - det blir nog inga fler sådana för mig...
av T-Röd
Ericsson skrev:Var inne på min volvo-verkstad idag där dom knäckte låsbultarna medelst specialhylsor och tunga verktyg - det blir nog inga fler sådana för mig...
hur gjorde dom då??
Användarvisningsbild
av Ericsson
Nja, jag vill inte gå in i detalj på hur dom gjorde men låt mig säga så här, dom hade en drös med olika låsnycklar och en megastor slägga samt en rejäl förlängare på hylsskaftet. Tack och lov att dom kunde fixa det för snart är det vinterdäck som gäller.

Jag tror att alla volvoverkstäder kan fixa det här för en i sammanhanget liten slant för dom sa att dom gjorde det här kanske 40 gånger vid den här tiden på året. Vi hade en liten egen kö in.
av T-Röd
Ericsson skrev:Nja, jag vill inte gå in i detalj på hur dom gjorde men låt mig säga så här, dom hade en drös med olika låsnycklar och en megastor slägga samt en rejäl förlängare på hylsskaftet. Tack och lov att dom kunde fixa det för snart är det vinterdäck som gäller.

Jag tror att alla volvoverkstäder kan fixa det här för en i sammanhanget liten slant för dom sa att dom gjorde det här kanske 40 gånger vid den här tiden på året. Vi hade en liten egen kö in.
jag var nere på volvo och frågade och dom sa att det ända var att tis svetsa en hylsa på
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]

Vilken mjukvara har ni?

Återkom gärna hur den funkar och vad so[…]