Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Någon som råkar ha en ritning över högtalaradapter till 940?? (lr 740, samma mått) Snackade med en snubbe hos en lokal ljudaffär och han sa att det sitter 5 1/4" högtalare i framdörrarna, måste få in 5,25" där, så högtalaradapter behövs.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
av Addekarlsson
Ramon skrev:Någon som råkar ha en ritning över högtalaradapter till 940?? (lr 740, samma mått) Snackade med en snubbe hos en lokal ljudaffär och han sa att det sitter 5 1/4" högtalare i framdörrarna, måste få in 5,25" där, så högtalaradapter behövs.

Tacksam för svar!
5 1/4 och 5,25 är samma sak.... :roll: :lol:
Kan vara så att han menade att det sitter 6" i framdörrarna på 740 -88b och uppåt. Därför måste du ha dessa plastringar när du byter till 5,25".
Dessa adapterringar köper du för några kronor på typ biltema eller liknande, inte alls dyra.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Ramon
Oj oj, jag märkte det sen... :oops: Det var visst 5,5" i fram och högtalarna jag kikade på (DLS) ligger på 5,25"... Pratade med honom igen förut och det skulle tydligen gå att montera på originalplattan, fast man behövde nya hål samt vrida högtalaren lite och täta med silikon eller liknande mellan. Men jag tror jag skippar detta sätt och skaffar högtalaradapter istället.
av Addekarlsson
Låter som en klok idé det där, att skaffa adapterringarna. Minst problem p ådet viset. :D

Mvh/ Adde

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]