Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lillstrumpan
Hej!
I dag när jag tvättade bilen så upptäckte jag två bulor på utsidan utav däcken på höger sida.
Är det nån som vet hur de uppkommer och vad man bör göra åt dessa..???

Hjälp!!!! :???:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Det fick jag oxå då jag hade min förra bil (850 turbo). Det inträffade på ena framdäcket (Pirelli p600) efter att jag snuddat vid en trottoarkant. P600 har på tok för svaga däcksidor vilket är jävligt irriterande iom att det innebar att jag var tvungen att byta däcket även om det inte var slitet i sig. Alnedningen till att jag inte tvekade att byta omgående var att jag hade för vana att köra mycket snabbt med den kära turbo volvon & ville inte råka ut för att däcket smällde i 220 knyck.
Vilket märke på däck är det du har?
av lillstrumpan
lillstrumpan skrev:Hej!
I dag när jag tvättade bilen så upptäckte jag två bulor på utsidan utav däcken på höger sida.

Däcken är goodyear!!
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
lillstrumpan skrev:
lillstrumpan skrev:Hej!

Däcken är goodyear!!
O fan ? jag som har så bra erfarenhet av Goodyear.... vilket modell av Goodyear är det? (anledningen till att jag frågar är att det kan vara intressant att veta om fler har upplevt samma missöde med samma modell).
Men men, huruvida du bestämmer dig för att byta däcken med en gång eller chansa är ju upp till dig. Jag hade bytt asap :wink: .
av aTommyC
Slike ting oppstår pga svakheter i dekkveggen. Enten fordi de har en fabrikasjonsfeil, eller pga en ytre påvirkning. F.eks en ...hmm... trottoarkant på svensk. :)
Användarvisningsbild
av camaro69
lillstrumpan

Det är nog bara att ta fram "pluskan" och köpa nya däck. Däcken är ju skadade och farliga att åka runt med.

Byt snarast innan du får punka och/eller blir inblandad i trafikolycka p g a punka.
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
byt GENAST däck!!! exploderar däcket i hög fart så är det ju godnatt direkt :shock: korden i dit däck är skadad o går ej att reparera
av Addekarlsson
Är däcken relativt nya så kan du fråga dom som sålt däcken till dig om det går på garanti.
Jag har fått däck med kordsläpp bytta på garanti, då säljaren ansåg att det var garantijobb på däcken.
Räkna dock inte med att få det på garanti, utan var beredd på att hala fram pengalädret.

Men som redan sagts, agera snabbt, för kordsläpp är inte kul att leka med om det brister helt ute på väg.

Mvh/ Adde
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]