Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blomman
Vi hade endel stora prylar i skuffen på våran 850 kombi och var tvugna att fälla "singel" sätet bak.I dag när barnen skulle sitta bak så fällde den minsta barnet upp ryggstödet hårt,så bältes helvetet låste sig.Det gick tillbaka så långt det bara gick när det är fällt naturligt vis,och sen med det rycket som blev gick "krock" spärren i.Kunde inte mata tillbaka bältet så den släppte,fick ha sönder den lilla plast plopp som sitter på bältet för att få tillbaka spärren samt att jag fick släppa på bältet i kasossen.Fick sätta dit en byxknapp :???: och sedan fälla upp ryggstödet,sen fästa bältet i karossen.
Någon som varit med om det?
Det gick alltså inte att resa sätet utan dom ingreppen.
Fan vad långt det blev om bara ett bälte :shock:
Kanske är fel på min bil men det tror jag inte, så ha detta i tankarna
av MIR
För att låsa upp rullen kan det hjälpa att dra hårt i bandet så att man får ut lite band. Ordentligt hårt alltså. Sen släppa in det igen. Detta görs med uppfälld rygg. Går det inte fälla upp ryggen så måste du lossa nedre fästpunkten.
Sen ska man vara väldigt försiktig med att sy i bandet som jag antar du gjort. Det blir svagare. Knapp finns att köpa som reservdel.
av blomman
Det låste sig i om man säger botten läget så när jag drog (även hårt) fick jag ej ut så pass att jag kunde mata tillbaka något.Men det är fixat sedan länge man tack iaf

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?