Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Papageno
Nu kommer säkert en väldigt dum fråga :oops: Vågar man ge sig på att styla en 850 t.ex om man inte besitter de kunskaper och erfarenheter man kanske borde ha? Finns det något ställe på nätet där man kan läsa sig till hur man gör, vad man bör tänka på osv.? När det gäller motorn så bör man kanske lämna detta till någon som kan det men att sätta på stylingpaket in- och utvändigt, kan man klara detta? Jag är inte helt ohändig men det är så att jag har en son som gärna vill att vi gör detta tillsammans och jag är rätt sugen själv. Är idag lycklig ägare till tre olika Volvo :D Någon som kan hjälpa mig med ett svar på detta?
Användarvisningsbild
av Nexus
hur avanserat bygge ska det bli??? Jag tycker vinge, tonade rutor, 18" hjul,dubbla utblås och en sänkning kan räck långt. Vulgära stylingkitt kan förstöra orginal linjerna för mycket anser jag personlingen.
Själv ska jag montera ett V I P paket på min V70 till våren(lackat och klart :D )
Användarvisningsbild
av Papageno
Jag hade nog inte tänkt att göra för mycket mer än att lägga en lite personlig stil på objektet samtidigt som jag ser detta som en kul grej tillsammans med min son. Han har ett utpräglat intresse och läser vad han kommer över och kan rätt mycket teoretiskt men jag vill gärna hjälpa honom att få det praktiska också. Interiört blir det väl lite också. Exteriört blir det väl antagligen någon form av paket men det ska vara diskret men ändå med en personlig sida. Är det svårt att byta front-och bakspoilers m.m.?
Användarvisningsbild
av bearboot
köp en handbok för din bilmodell (haynes) på biltema, där står hur man gör för att ta bort spoilers samt inredningen.
Användarvisningsbild
av Nexus
Om det är lätt eller svårt är jätte svårt att bedömma då jag inte har en aning om dina kunskaper. Ingenting är svårt om man kan det :wink:
Men lite fantasi och uppfinningsrikedom och en skoppa tålamod krävs för att få till det snyggt.
Teori och praktik är inte samma sak på gamla bilar som kanske har varit med om en del skador tidigare????
Men provar man ej så lär man sig inte :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Papageno
Hej och tack för dina svar. Stärker mig lite i att i allafall försöka och med tålamod kan man komma ganska långt :lol:

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]

Volvo 740 startar inte

Sonen har en EPA 740 årsmodell 90. Batteriet[…]

ABS lampa lyser 740

Svårt att säga med bara en bild, men de[…]