av Röd med rostlagning - ons 19 sep 2007, 20:22
- ons 19 sep 2007, 20:22
Volvo 744 88 gl
Va? Har jag blivit av med vatten? Frågar jag mig en dag då jag
kollar oljan.
Nästa dag dags IGEN!
Plaskblött och jävligt under föraplatsen, fyller på ca 3dl om dan, frågar okänd bilintresserad person hastigt, får höra om "kranen" och, fan, det var DEN det. När man rör på värmereglaget så ser man att det är en droppe som bildas, för att inte tala om hur det ser ut när man startar eländet. Har nu ställt den i det minst droppande läget och inväntar en lucka i kalendern. Hatar att inte ha tid, måste ha bilen varje dag och får stå ut.
Den egentliga frågan är: Hur viktigt är det att det blir tätt runt den nya värmekontrollventilen och motorväggen? Vattentätt i kylsystemet fattar väl jag också att det måste va, men mellan
motorrummet och bakom ratten då?
Kommer en massa packnigar utöver värmekontrollventilen att krävas?
Är det så att jag har misstagit denna reparation för lätt?
Va? Har jag blivit av med vatten? Frågar jag mig en dag då jag
kollar oljan.
Nästa dag dags IGEN!
Plaskblött och jävligt under föraplatsen, fyller på ca 3dl om dan, frågar okänd bilintresserad person hastigt, får höra om "kranen" och, fan, det var DEN det. När man rör på värmereglaget så ser man att det är en droppe som bildas, för att inte tala om hur det ser ut när man startar eländet. Har nu ställt den i det minst droppande läget och inväntar en lucka i kalendern. Hatar att inte ha tid, måste ha bilen varje dag och får stå ut.
Den egentliga frågan är: Hur viktigt är det att det blir tätt runt den nya värmekontrollventilen och motorväggen? Vattentätt i kylsystemet fattar väl jag också att det måste va, men mellan
motorrummet och bakom ratten då?
Kommer en massa packnigar utöver värmekontrollventilen att krävas?
Är det så att jag har misstagit denna reparation för lätt?
Det man inte har i huvet får man ha i benen, och är man dum i huvudet, får kroppen lida...
http://www.garaget.org/?car=70986 Den röda med rostlagningar. Visst är man duktig :D ?
http://www.garaget.org/?car=70986 Den röda med rostlagningar. Visst är man duktig :D ?

- By springpojke