Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sista kvar nu på en 850 -94 med se-pkt som gått 17000 mil. (bytte motor förra året, bilen i sig har passerat 32000.
Den skall säljas och jag har en problemlösning kvar;
Ibland funkar den helt felfritt, sen i nästa stund "kopplar den om till muskelservo"
Vad kan det vara, pumpen eller något jag hört talas om, en "nål" som "hänger sig" någonstans...

någon som tror sig veta ?
av *pettson*
Tore3 skrev:Sista kvar nu på en 850 -94 med se-pkt som gått 17000 mil. (bytte motor förra året, bilen i sig har passerat 32000.
Ibland funkar den helt felfritt, sen i nästa stund "kopplar den om till muskelservo"
Vad kan det vara, pumpen eller något jag hört talas om, en "nål" som "hänger sig" någonstans...

Tror mera på att rattaxelknuten, nedre bråkar med dej. Kör ett helt rattvarv.. gärna två.. känn om det går tungt, lätt , tungt, lätt osv.
Är det så blir det att inhandla en rattaxelknut. Med en ny knut blir det en ny bil att köra.
*pettson* skrev:
Tore3 skrev:Sista kvar nu på en 850 -94 med se-pkt som gått 17000 mil. (bytte motor förra året, bilen i sig har passerat 32000.

Tror mera på att rattaxelknuten, nedre bråkar med dej. Kör ett helt rattvarv.. gärna två.. känn om det går tungt, lätt , tungt, lätt osv.
Är det så blir det att inhandla en rattaxelknut. Med en ny knut blir det en ny bil att köra.
intressant, det skall jag testa sen idag !
tack.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]