NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kymex
Har en s40-04 som jag har ägt i några månader, är väldigt nöjd med bilen. Förutan at det knakar och låter om stolen så fort man svänger. Har letat och lyssnat men hittar inte vad det är som låter. Väldigt irriterande, någon som känner igen detta och har en lösning? Känns ju lite hysteriskt att lämmna in bilen för en sån grej
av dali
Har läst om något liknande på ett amerikanskt forum, har för mig det ibland kan lösa sig med smörjning och ev justering. Vet inte hur komplicerat det är, om man kan göra det själv.

EDIT: Här finns lite bilder på hur man gör: http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=70289
av psyman
har samma problem med min c30 t5!
Har tid på volvo om en månad ca.
/Mattias
Användarvisningsbild
av Fredde
Har precis samma problem på min S40N-04, har inte lämnat in den för det men skulle kanske behövas......låter illa!!!! :( :(
av mojja
hade samma problem jag den slutgiltiga lösningen på mitt problem byte bägge framstolar efter 5 uppsmörjningsförsök och isärplockningar. Det vart bättre men än idag är det inte bra.

//mojja
Användarvisningsbild
av Rillee
Hade ett liknade fel på min s60, jag la lite fett på alla rörliga delar under stolen, nu är den tyst igen :)
Användarvisningsbild
av Kymex
Tack för svaren. Tydligen fler som har samma problem. kollade in länken till swedespeed och det var ju ingen lek att lossa hela stolen. Får nog ta den till verkstad.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Jupp samma här. Gnekar när man trycker sig bakåt mot ryggstödet.
av matsv50
Rillee skrev:Hade ett liknade fel på min s60, jag la lite fett på alla rörliga delar under stolen, nu är den tyst igen :)
Gjorde du som Swedespeed forumets guide?
av DanneF
Nu jäklar har min börjat knarra som fasen efter 6000mils körning, har volvo nå goodwill på detta?

Edit 06a, nybilsgarantin gick ut 24 mars -08.

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]