NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Casper
Var och kollade på min nya V50 som kom till återförsäljaren idag. En härlig känsla infann sig tills jag upptäckte att framspoilern var krockskadad och sprucken. Vilka j***a klantskallar! Nu kan man ju drömma att man får den innan fredag. Kommer ju ta lång tid innan de får fram en ny spoiler...
av NickeT5
Aj då. tråkigt men det ska de allt kunna fixa innan fredag det finns färdig lackade på RA-volvos lager. kolla bara att de har lika dan färg nyans när du ska hämta bilen!

Lycka till med nya bilen.

//Nicke T5
Användarvisningsbild
av Nexus
Troligtvis har detta skett vid av/pålastning på" Motortransport"
De gamla lastbilarna e ju inte byggda för dagens låga bilar.
På Toyota så monteras ej frontspoiler eller reservhjul (på suvarna) just p g a skader vid transport.
Kan bara beklaga det som inträffat och tur du såg det innan bilen levererades annars kanske du hade åkt på betala kalaset
:(
av air
Att Toyota inte skulle montera spoiler eller reservhjul finner jag osannolikt, bilen ska ju vara FC innan den går till handlaren. Det enda som eftermonterades var radion. Ifall Toyota gör det så har de börjat med det det senaste halvåret då men under min tid så var alla bilar kompletta. Och ja det är trångt som fan i transporterna, särskilt tågvagnarna är härliga.

Vet inte om Volvo jackar upp sina bilar, de borde de ju göra men om inte så är det i princip garanterat att det blir skador på bilen.
Användarvisningsbild
av Nexus
Vakna ur din dvala :evil: Toyota eftermonterat frontspoiler, reservhjul t o m radioantennen sitter ej på när bilen kommer.
Jag jobba på toyota för 4 år sedan och redan då fick vi t e x eftermontera front läpparna på YARIS. Även på RAV 4 satt ej reservhjulet på utan låg i bagaget. På avensis fick man montera nät under förarstolen för att ha sjukvårdsväska i. Jag har nästan daglig kontakt med mitt gamla jobb så kom inte och påstå att jag ljuger. Du kanske oxå har uppmärksammat att Toyota har börjat med vit skyddsplast på karossen t o m på fälgarna. :!:
Du kanske har koll på vad som fick göras på Priusen innan leverans till kund då den modellen kom???
Eller du kanske inte blev utvald att bli priustekniker som jag var!
av air
Haha någon är stingslig och teritorriell!

Nej jag är ingen Priustekniker, jag var på SMT. När det gäller transportskador så tror jag nog att jag har bättre inblick i vad som händer och vad som kan hända än någon verkstadsnisse. Reservhjulet sitter på (lackade reservhjulshus är bra att backa emot stängsel med) och då drar jag slutsatsen att det är Toyota som gör det i importhamn.

Jag kan lugna alla som köper en ny bil med att den körs hårt och vårdslöst innan du får den. Dörruppslag, backspeglar som ryker, frontspoilers som rivs av, dragkroksbucklor...

Nu för tiden jobbar jag i andra änden av flödet ;)
Användarvisningsbild
av Evil Angel
nu är det så att bilarna idag körs INTE hårt och vårdslöst med pga av att det ligger en annan mjukvara i bilen så varken stereo eller anadra saker fungerar sedan så toppar bara bilen ca:30km jag skulle vilja se den som kör vårdslöst med en bil i 30 km :)
av air
Bara Volvo som har den egenheten.
Användarvisningsbild
av Nexus
air skrev:Haha någon är stingslig och teritorriell!

Nej jag är ingen Priustekniker, jag var på SMT. När det gäller transportskador så tror jag nog att jag har bättre inblick i vad som händer och vad som kan hända än någon verkstadsnisse. Reservhjulet sitter på (lackade reservhjulshus är bra att backa emot stängsel med) och då drar jag slutsatsen att det är Toyota som gör det i importhamn.

Jag kan lugna alla som köper en ny bil med att den körs hårt och vårdslöst innan du får den. Dörruppslag, backspeglar som ryker, frontspoilers som rivs av, dragkroksbucklor...

Nu för tiden jobbar jag i andra änden av flödet ;)
Verkstadsnisse??? Tack för den du :evil: Så du menar att de i importhamnen demonterar frontspoiler och plastar in den tillsammans med klipps och skruvar i orginal plast med art nr på?????
Sen när reservhjulet tas bort vet ej jag men det ligger i bilen då motortransport dumpar av bilarna på gården.
Jag är inte stingslig :wink: Bara konstaterar fakta.
Sen tycker jag inte du ska ifrågasätta min kompetens det du kallar "verkstadsnisse". Du måste vara duktig som kan starta en bil och flytta den en bit eller vad ni sysslar med på SMT??
Användarvisningsbild
av C.W.
ge er nu... :(

Casper, det är trist vad som har hänt men du kanske kan vända det till din fördel.. :twisted:
Det här borde ju innebära att återförsäljaren (Bilia??) kanske är beredd att kompensera med lita bra att ha grejor...kolla om du kan få till lite extra. (U)
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]