Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maol
Min kära gratis-244 är den första någorlunda rostiga burken jag äger. Det är lite skönhetsfläckar och kexiga plåtkanter som jag roststoppar. Men sen är det detta med golvet under baksätets fotmatta på ena sidan... Trycker man med ena handen på golvet inifrån bilen, samtidigt som man tittar in under den, ser man hur det sviktar. Rätt rötet där med andra ord.

Med dålig erfarenhet av rosthögar... Vad säger farbror besiktning om en sån sak? Är det bye bye, hem och svetsa direkt?

En helt annan sak också... Projekt fixa alla jävla små lampor som antingen är sönder eller har drabbats av kontaktproblem är i full gång. Jag blev svårt kär i den smygkontroversiella bagageluckebelysningen. Det var längesen jag såg en kvicksilverkontakt senast! Så fint! :D
av anp
Litet hål kan passera, större hål ger mest troligt anmärkning då avgaser kan läcka in ex,vis.
Lite av ett lotteri var gång med rost och SBP.
Användarvisningsbild
av Hasse63
Min granne "bilprovare" säger att en typ sparklåda får vara uppäten 50x2cm, är det mer påp längden så blir det en 2. Ta det med en nypa salt då inte alla har samma språk.
av Addekarlsson
Ser du hur det sviktar på undersidan, där någon har sina fötter under färd, så räkna med nerslag. Jag skulle inte vilja vara passagerare i en sådan bil, och råka trycka foten genom golvet i 90 knutar. :wink:

Mvh/ Adde
av maol
Oh, dammit... Men tack för svaren. :)
Användarvisningsbild
av Caffis
Det gäller att ha bra skor då helst rollerblades. :D :D
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]