NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja!

Jag har en S40 2.0D Sport Edition Momentum med sportchassie och 17" som går jättefint. Tyvärr tycker jag inte att stolarna matchar väghållningen. Man får sitta och hålla sig i ratten när det svänger! Finns det någon som har någon lösning på detta? Kan tänka mig att lägga en ett antal tusenlappar på detta... Är det över huvudtaget möjligt att byta stolar med tanke på airbags osv? Eller finns det någon annan lösning?

Många skriver om bränsleförbrukningen på dieselbilarna så här kommer mitt bidrag: Åkte en 285 milatur till Tyskland härom veckan och snittet blev 0,56 enligt färddatorn. Det blev väl ca 70-80 mil på autobahn i ca 140-150 km/h + ett toppfartstest...

Körde en 10 milatripp i lugn landsvägskörning på 0,47 enligt färddatorn, annars brukar den ligga på ca 0,62 blandad vardagskörning.

Bilen har gått ca 1 100 mil.

Jag har tidigare mätt vid två tillfällen och det verkar som om felvisningen på färddatorn är ca 4%.
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]