Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Undrar om någon har nåt tips ska köpa en 850 t-5 automat, som är chippad till 290hk 1995a.

killen som har den påstår att bilens slangar går sönder oi motorn och bytt ut slangarna och satt ditt grövre... låter konstigt ,

säger även att den skulle behöva en uppgradering med luft alternativt oljesystemet så den... låter också konstigt och att bilen går lite svajigt... inte riktigt som den ska och rekomenderar att man ska byta till orginal chippet för att den ska gå bättre han har även bytt givare och grejer till tändningen.

rätt mycket bytt på bilen och den är nybesiktad inga problem med avgasvärden eller dyligt.

tacksam för tips så jag inte blir lurad
nickef72 skrev:Undrar om någon har nåt tips ska köpa en 850 t-5 automat, som är chippad till 290hk 1995a.

killen som har den påstår att bilens slangar går sönder oi motorn och bytt ut slangarna och satt ditt grövre... låter konstigt ,

säger även att den skulle behöva en uppgradering med luft alternativt oljesystemet så den... låter också konstigt och att bilen går lite svajigt... inte riktigt som den ska och rekomenderar att man ska byta till orginal chippet för att den ska gå bättre han har även bytt givare och grejer till tändningen.

rätt mycket bytt på bilen och den är nybesiktad inga problem med avgasvärden eller dyligt.

tacksam för tips så jag inte blir lurad

nja hade ju inte köpt en bil när dom säger att där finns problem bättre att vänta då... men mkt är ju va du ska ge för bilen osv.... annars har jag en t5 till salu ;).... lycka till
Användarvisningsbild
av camaro69
Varför säljer han?

Varför vill du köpa en bil med problem?

En T-5 är väl en import med 2,0 liters motor?

Varför inte köpa en Turbo 2,3 liter med 225 originalhästar som du kan chippa efter behag?

Det är enligt min mening bättre att köpa en fin välvårdad bil som är lite dyrare, än ett slutkört lik som bara kommer att ställa till problem, och kosta en fruktansvärd massa pengar i slutändan.

Dock måste någon göra dom riktigt dåliga affärerna, för att några andra ska göra dom riktigt bra affärerna. :wink:

:D
Användarvisningsbild
av lilleman
jag hade nog kollat på edgarns bil i stället det är ju inget vidare att börja skruva direkt efter köpet :) mvh/roger
av Edgarn
bilen kommer ut på blocket imorn lägger upp länk Mvh Edgarn

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]