Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Rattknapparna till radio/telefon har slutat fungera på min V70N -05. Svärfar skulle överraska med tvättad och städad bil efter semestern, men lyckades slå på parkeringsljuset..... Kom hem efter 5 dagar och inte ett liv i bilen - men ren var den :roll:
Eftersom det inte går att öppna bakluckan utan ström så fixade jag starthjälp. Inga problem förutom att larmet inte gick att stänga av och alla lampor blinkade glatt när jag körde en sväng :roll: (klockan och radion var nollade förstås)
Satte batteriet på laddning och efter det startar bilen utan problem. Allt verkar fungera utom just rattknapparna. Det händer inte ett smack vad jag än trycker på, varken med radio eller telefon. Vad kan ha hänt? :???:
av Frigge
Rattknapparna fungerar inte till stereon om telefonen är aktiverad i färddatordisplayen.
av hJulia
Nej så mycket vet jag :) Jag menar att det händer inget med telefonen när den är aktiverad och inget med radion när telefonen är avaktiverad. Både telefon och radio går att styra med de andra knapparna, men rattknapparna är stendöda :(
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]