Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hmj
Hej !

Vill byta ut den gula plastbiten på bilden till en vit..
Har sett att det finns men hittar inte tillbaka var... Någon som vet?

Bild

Mvh
Henric
av Addict
http://www.radicast.se De har haft men nu hittar jag inte längre de på sidan. Du kan ju maila och fråga vart dom tagit vägen.
Användarvisningsbild
av ER
Jag är mycket skeptiskt till monteringsmetoden för dessa vita reflexer som det egentligen är, menar vem vill såga sönder dyra strålkastare bara för att byta ex reflex? Sen skall det ju tätas och det finns ju ingen garanti att det blir 100% tätt och byta tätning/glas går ju inte på dessa dyrgripar.
Kanske finns en logisk och sund förklaring att dom inte tillverkas längre?
På bilar utan USA-blinkers så vill "alla" ha det och på bilar med "USA-blinkers" vill "alla" inte ha det. Man blir ju inte så lite konfunderad.
av Addict
Går dessa plast"glas" verkligen inte att ta bort?
Det ser ju ut som att det sitter fast med en massa plastclips runt om?
Jag vet att dessa plaststrålkastare tål stenskott väldigt dåligt och blir så blästrade att de blir gråa på ca 10 000 mil. Det är ju väldans dyrt att byta hela strålkastaren komplett bara för att de blivit blästrade.
av aTommyC
Addict skrev:Går dessa plast"glas" verkligen inte att ta bort?
Det ser ju ut som att det sitter fast med en massa plastclips runt om?
Jag vet att dessa plaststrålkastare tål stenskott väldigt dåligt och blir så blästrade att de blir gråa på ca 10 000 mil. Det är ju väldans dyrt att byta hela strålkastaren komplett bara för att de blivit blästrade.
Enig. Håpløse greier om det ikke lar seg bytte.

Brudens BMW har samme problem, 12000 mil og helt matte "glass"... Omtrent som billige solbriller fra bensinstasjonen...:-|

Är du säker på att det är bak[…]

Verkar ju bara vara jag som har det då. Kan […]

Vad säger ni? Ska jag köra någon […]

IMG_9189.JPG Fick detta på mailen idag. […]