Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blizz
Hej. Jag är helt ny här på forumet och skall snart införskaffa mig min första V70. Jag har därför lite frågor ang. detta.
Som ämnet talar om så gäller det en Volvo V70 R AWD (laserblå)
Bilen har rullat 20.000 mil, är svensksåld. Främre hjullager är bytta, packbox låda-motor är bytt. Inga missljud från varken motor el. låda. Finns det något jag skall tänka på innan köp? Kända fel eller problem. Kolla upp om vissa reparationer/byten är gjorda el. likande.

Tacksam för alla svar och hjälp jag kan få!

/ Kristian
av JS
Kolla så att AC´n funkar som den ska, vanliga fel=kompressor (för stort avstånd mellan remskivan och kopplingen ca 1 mm skall vara runt 0,25 mm) rostigt torkfilter, läckage kondensor och läkage o-ringar kondensor.
Användarvisningsbild
av Nexus
kolla om gasspjäll och LMM är bytta. De brukar för eller senare ge upp och de kostar lite att byta.
Vissa har turen få gasspjäll bytta gratis medans andra får slanta många sköna tusenlappar :(
Sen brukar det vara lite styrleder och så som kan glappa men det brukar höras vid provkörning.
Användarvisningsbild
av ketto
Kolla verkligen noga upp AWD:n, även om de inte är några missljud!
Så va de på min, inga missljud men likväl gick systemet åt skogen!
av Kermithboy
Kolla hjulhusen bak. Ganska vanligt me galvsläpp där. Har själv haft problem me dt. Å har sett flera andra v70 som haft dt tyvärr.
av Blizz
Om man skall kolla upp AWD:n hur gör jag då? Bara lämna in den på ett M-test eller?

I övrigt så är gasspjäll och LMM bytta (även ny programvara)
Acc har jag ingen koll på mer än det som han har sagt. Att allt fungerar som det ska!

Han begär 125.000:- för bilen (rimligt?) jag tycker kanske att det är lite i det dyraste laget med tanke på milen... eller tänker jag fel?
av Kermithboy
Vilken årsmodell? Jag tycker dt låter lite dyrt, om den inte är i absolut toppskick..
Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS

Min har som tur 360. Jag trodde att om bilen har[…]