Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#115655
Har en C70 cab 2001 som jag skulle vilja uppgradera ljudet till det stora ljudpaketet som volvo hade som tillval.
Har 8" basarna + diskanterna i framdörrarna och högtalarna i brädan vid a-stolpen fram och högtalarna vid sidorna där bak nu.
Men har köpt Pioneer AVIC-HD3BT som skall ersätta SC-901.
Är det bara att köpa dom två 8" basarna som skall sitta bakom ryggstödet på en skrot och koppla in dom till steget som sitter i original?
Behövs det ett delningsfilter?
Eller det sitter ett större steg till dom modellerna som hade det stora paketet?
Ang centern så behöver man ju dolby processorn oxå var sitter den monterad?
Har sett att skrotarna skriver förstärkare till C70 och slutsteg till C70,menar dom två slutsteg eller finns det en förstärkare oxå?
Var ett par skrotar som skrev att dom bägge fanns till salu.
Tacksam för svar. :D
Mvh J
av C70
#116920
Hej,

C70:n fanns med två olika slutsteg, ett på 4*60W och ett på 4*100W. I dolby anl. driver SC-900/901:n centern och 4*100W steget driver dom andra högtalarna. Dolbyboxen sitter någonstans bakom radion.

Det mindre steget sitter i dom som inte har dolby anl. Vad jag vet sitter det aldrig två slutsteg samtidigt. På elschemat till denna bil visas delningsfilter mellan steget och Sub, Mid, Hi högtalarna där bak.
av C70 Cab
#117141
Tack så mycket C70 :=)
Skall kolla steget som sitter i min bil nästa helg.
Den är inne på Ditec behandling just nu.
Är det 4*60W där sitter så blir det till att skaffa ett större steg till att börja med.
Får se om det blir volvos 4*100W eller kanske låta BRL i Malmö bygga nytt ljud i skuffen till nästa sesong?
Man har ju bara triangeln, strandfilten och picknik korgen där ändå :=)
av C70 Cab
#119191
Har kollat och det var 4*100w steg jag har + att där finns Dolby Processorn oxå i min bil.
Har nu fått monterat i Pioneer AVIC-HD3BT som har Dolby Digital Processor och DTS i sig, så den gamla processorn är bortkopplad.
Allt gjort utav BRL i Malmö.
Blev en otrolig skillnad på ljudet :-)
Skall nog skaffa volvos original basarna som sitter bakom ryggstödet oxå så det blir lite bättre dunk i bilen :-)
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]