Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mojang
Är det nån som vet var kablarna till de bakre högtalarna är? jag skar bort skinnet där högtalarna ska sitta för att se om det var fördragna kablarna men jag hittade inga.
Användarvisningsbild
av SmileRacer
mojang skrev:Är det nån som vet var kablarna till de bakre högtalarna är? jag skar bort skinnet där högtalarna ska sitta för att se om det var fördragna kablarna men jag hittade inga.
bör sitta med ett svart glegg... kan sitta lite åt sidan men kablar bör de finnas... kolla ordentligt i högtalar hålet...
av pelchen2
dom bör finnas där..kolla ordentligt :lol:
Användarvisningsbild
av mojang
ok, ska kolla mer noga. jag grävde runt åt alla håll men hittade inget, men jag får göra ett nytt försök, tackar för hjälpen.
Användarvisningsbild
av kottetrance
Jag känner igen mig själv där.. jag hittade inte mina kablar heller och jag skrev och skrev om det..(tog också oskulden på bakdörrarnas högtalarplatser) men sen kände jag en sista gång.. det är altså inte GENOM metallhålet i dörren du ska känna utan mellan innerdörren och mellanlagren.. troligtvis precis höger eller vänster ... sladdarna kan sitta tejpade på insidan också.
Användarvisningsbild
av mojang
ok, tack för hjälpen, har inte hunnit kolla nå mer, ska gå och kika en gång till.
Användarvisningsbild
av mojang
nu har jag testat och kollat mer, jag måste nog ta bort inredningen på dörren för jag lyckas inte hitta nå kablar, ska testa i helgen om jag hinner
av keykey
Jag skar upp "konstlädret" över högtalarhålet på min 745:a för nån vecka sen bara o där innanför låg sladdarna ihoptejpade och det låg även ett löst plastlock som passade i hålet i plåten. sladdarna finns inte i hålet i metallen utan där nere mellan dörrsidan och dörren, jag har för mig att de kommer från dörrens framsida eftersom det är där kablarna kommer in i dörren. Det var 2 st vit/gula kablar med plasttäckta flatstift på.

Apropå detta e det nån som vet vilka mått på högtalare som passar i bakdörren? Jag vill sätta i ett par där men vet inte vilka som passar.

/ keykey
Användarvisningsbild
av mojang
ok, jo jag har ett löst plastlock också, och så hittade jag en tejpbit, men inga sladdar:( dom har nog glidit ner eller nåt och jag får inte ner korvfingrarna så långt där emellan
Användarvisningsbild
av kottetrance
12cm... typ.. mellan skruvhålen ..

M56? Enligt min Haynes ska Oljepåfyllnings-/[…]

Leverans av XC60 i juni 2025

Årsmodell 2026 gick i produktion vecka 17 […]

Tre förstfödda och ett sexpack lån[…]

.. fick ett litet utslag på kompressor/AC […]