Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 -02 där jag har två hundar i bagaget som hoppar ut och in och har fått tipset här på sidan att skaffa ett inlastningsskydd för bakre stötfångaren för att undvika repor och övrigt slitage. Har hittat en på: http://www.samsteffansson.se/. Den kostar 895:-, det känns lite mkt för bara ett skydd :P Någon som vet var man kan hitta fler sådana, kanske till en billigare penning?
av Addekarlsson
Jämför priset med att lacka om kofångaren, så är det ganska billigt. :wink:
Men kolla vad Volvo tar? Inte alltid dom är dyrast på saker.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Lacka om och lacka om, det är ju en plastlist där. Om det är något som tar stryk så är det den. Men det kan säkert vara värt pengen ändå, annars måste den väl bytas ut helt eller nåt annat sk*t :lol:
av TurboMecca
Jag har funderat lite på samma sak (hundägare) och tänker nog köpa mig lite självhäftande genomskinlig plastfilm av det lite grövre slaget så snart jag dyker på ett.
BTW 895:- luktar ocker i min näsa.
av el Toro
när jag hade jycke klämde jag fast en handduk under hundburen.
använder fortfarande den tekniken, fast numera lastar jag musikinstrument och inte hundar.

kostnad i princip noll kronor. ;)
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Alla låter som jättebra tips, men den är ju ganska fin också: http://www.samsteffansson.se/products/i ... 8926-1.jpg 8) Får se hur man gör, för tillfället får man nog lösa det på något billigare sätt då det är sommar och det finns annat att lägga nästan 1000:- på :lol:

EDIT: Såg att Volvo själv hade någon liknande lösning med ett tygstycke som gick att hänga ut när man skulle lasta något.

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]