Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magren
Som rubriken lyder så undrar jag vad man ska se upp med på den första årsmodellen av nya karossen. Det är en 2,4t -00 med 16400 mil bakom sig och automatlåda. Kamrem bytt samt nya dämpare+fjädrar+nivåreglering. Den verkar även ha det nya spjällhuset med gula klisterlappen. Även någon sorts styrning (hydraulik?) till automatlådan är bytt. Bilen är välhavd med alla servicar. Mycket utrustning med nivåreglering, elstol, fällara backspeglar m.m.

/Marcus
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
den bilen skulle jag köpa om jag vore du! den verkar ju vara väldigt välskött 8)
Användarvisningsbild
av camaro69
Jo, man åker ganska bekymmersfritt i den.

Det enda som irriterar mig om jag lånar frugans bil.

Jo det är den där förb--de bältespåminnaren som plingar så fort du har satt dig i bilen och den går på tomgång vid stillastående.

På min R plingar det när man kör iväg.

Grannen har en -00, som han hatar, eftersom att den äter glödlampor.
Han hinner knappt byta innan nästa är sönder. Så han är allt annat än nöjd.

Lycka till

:D
Användarvisningsbild
av greeeken
Din granne kanske borde köpa bra lampor?
Eller lämna in o kolla om det är för hög spänning.

Den ska väll plinga så fort du startar bilen o du inte har bälte på dig.
Är bilen igång o du hopapr in i den så plingar den inte, bara om du kör iväg.
Ja tycker denna bil låter bra.
Du slipper göra kamremsbytet vilket kostar.
av Daddan
På de tidiga 00:orna plingar bältespåminnaren när du startat bilen oavsett om du står och pratar med grannen 50m bort eller packar in saker i bagaget. Detta är irriterande för de som sitter I bilen. Inte för dig alltså :cool:

Jag är helnöjd med min 00:a. Inga glödlampsbyten hittills sedan slutet av november förra året...
Användarvisningsbild
av pt
Uppdaterade all programvara i min -01:a, tillverkad -00, och efter det plingar det bara ifall man kör iväg framåt utan bälte, inget pling när man står still eller backar.

Gjorde alla uppdateringar mest för skojs skull, tänkte att det inte kunde skada direkt. Nu känns motorn vassare i mellanregistret och fläkten till ECC'n går oftast på lägre varvtal än tidigare vilket gör bilen tystare. Det är väl dom förändringar jag märkte av. Så jag rekommenderar uppdatering av all programvara i bilen ifall det inte redan är gjort. Kostade inte heller mer än 500:- att göra.

Har haft en hel del strul med min V70, men nu när alla felen är åtgärdade så känns bilen helt kanon. Sannolikt är de flesta tillverkningsfelen även åtgärdade på den 00:an du tittare på.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]