Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag fick problem med att vindrutetorkarna och spolarna inte kunde stängas av efter att ha försökt få strålkastartorkarna att fungera, något måste hänt med kontakterna där efter att ha kopplat ur och på dem igen. Jag fick dra ur säkringen för att få stopp. Sedan drog jag ur kontakterna till strålkastartorkarna och då fungerade vindrutetorkarna och spolarna som vanligt men nu är strålkastartorkarna fast i ett läge där den ena pekar uppåt och den andra lite över lyktan. Är det någon idé med att låta strålkastartorkarna vara inkopplade om jag får ordning på detta eller ska jag koppla ur dem när jag fått tillbaka dem i nedfällt läge? De fungerar lite från och till och stannar ibland i felaktigt läge sedan tidigare. Gör de någon nytta?
Tacksam skrev: Idag, 08:33 ..Gör de någon nytta?
Jag plockade bort mina för många år sen när motorerna gick sönder.. Prissättningen på nya motorer var helt uppåt väggarna :-/
Saknar dem definitivt när man åker i mörker och saltslask på vintern; ljuset blir klenare och klenare allteftersom lort lägger sig på lyktorna. Åker man kortare distanser än 50km så kan man torka manuellt före och efter resan och klara sig hyfsat men på längre turer är det inte alls kul.

Ser inte ut til at vare en turbo..dvs negativt tr[…]

EX60

I fallet med EX60 och 20”- jämfört[…]

..Gör de någon nytta? Jag plockade […]

Drog husvagn ner till Kroatien när det var 15[…]