Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo s80 2008. För ca ett halvår sen började den rycka, hacka under körning. Som att den tappade kontakt. Men det gick över när man släppte på gasen. Detta kom mer intensivt sen för några månader sen. Och för ca en månad sen börja den "stanna" och stänga av sig själv vid sakta körning. Detta händer i princip varje dag nu i stället. Ingen felkod visas i displayen.Den startade lätt dem första gångerna och några gånger kunde den vara lite svårstartad. Ibland kan jag åka som inget har hänt och ibland stannar den direkt efter. Jag behöver inte åka långt för detta. Verkstaden lyckades få till en felkod en gång - att bränsletryck sjönk. De bytte bränslepumpen men dagen efter hände det igen att bilen stanna. Men dock händer det inte när verkstaden testar. Någon som vet vad det kan vara i stället? Dem gav upp då dem inte vet vad det kan vara. Någon som varit med om liknande? :-)
Kursändring ?

Undrar varför man valt att behålla vanl[…]

Nu är rutan bytt.. Text nedtill på b&a[…]

Från vilket produktionsdatum tror du detta[…]

Hybridbatteribyte?

Volvo v90 T8 Rdesign -19 Önskar tips på[…]