Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är sugen på en V60 som en större handlare säljer men när man börjar kolla så har det även uppdagats fall där man skruvat med miltalen på bilarna. Jag litar inte en sekund på en bilhandlare och vill verkligen vara säker på att bilen gått det som står på mätaren.
3 första åren kan ju bilen gått 20.000mil innan första besiktningen och har man fått tag i den då så finns det risk att den är skruvad så min fråga är om det på något sätt kan kollas upp på ett eller annat sätt? Även om bilen gått 5000 eller 10000 mil idag?
Thewiruz skrev: Idag, 16:51 Är sugen på en V60 som en större handlare säljer men när man börjar kolla så har det även uppdagats fall där man skruvat med miltalen på bilarna. Jag litar inte en sekund på en bilhandlare och vill verkligen vara säker på att bilen gått det som står på mätaren.
3 första åren kan ju bilen gått 20.000mil innan första besiktningen och har man fått tag i den då så finns det risk att den är skruvad så min fråga är om det på något sätt kan kollas upp på ett eller annat sätt? Även om bilen gått 5000 eller 10000 mil idag?
Du kan skriva in regnummer på t.ex. Car.info eller biluppgifter.se och så kan du kolla "historiken" från att bilen var tillverkad/1a ägaren etc. och så ser du hur "miltalen" har varit under åren(då besiktningsdatum) finns med.

det torde vara digital servicebok på dom nyare bilar så det kan man väl kolla ifall den fått service? om vi nu bortser "bilhandlarens-service(såsom oljebyte etcetc)
men som du själv påpekat angående dom 3första åren (inför första besiktning) "kan det finnas risk"
Vibrationer

Släcker min egna tråd, blev en helt ann[…]

Är sugen på en V60 som en större[…]

Har fått upp en felkod (P0172) som uppstod f[…]

Hej Har nu bytt tändspole , tändstift , […]