Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luthor
Har även jag en V70 MY05 som sömmarna släppte på, jag hade nybilsgaranti kvar på min så det var inga problem att få hela baksätet utbytt mot ett nytt... Om du inte har nybilsgaranti kvar så vet jag inte hur din Volvoåterförsäljare ställer sig till det hela, åk in och prata med dem så kanske det går på "goodwill-garantin"...
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Har du nybilsgaranti kvar på bilen går detta på den...
Finns fler här på forumet som haft likadant problem som dig, som fick det åtgärdat på nybilsgarantin.

Har för mig det är svårt att få det på Good Will då det är en ganska utsatt yta, sömmar är ju tyvärr utsatta.
Men tycker ändå sömmarna skulle hålla bra mycket längre än de gjort på din bil...

Gör som Luthor säger, åk in och snacka med dom, och som jag brukar säga... "återkom gärna i ärendet" :lol:

Lycka till...
Användarvisningsbild
av Jensen
Då väldigt många 05 drabbats utav detta problem så har man förlängt garantin till 36mån.
Boka in en tid och se till att dom åtgärdar felet som inte alls har något med slitage att göra ,utan endast beror på dålig kvalitet från tillverkaren.
Detta är infon vi har fått från vår verkstad då vi under en period hade väldigt mycket 05 i lager med detta fel.
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]